Annons:
Etikettdiagnos
Läst 1656 ggr
rebbek
2/20/17, 8:07 AM

bipolär typ 1 + Borderline

Hej!

Jag undrar om det finns några här som har båda dessa diagnoser och skulle vilja förklara lite för mig hur de yttrar sig. Jag har sedan 2 år tillbaka haft diagnosen bipolär typ1 men misstänker att jag kanske även har Borderline.

Jag känner det som att min bipolära sjukdom är något som yttrar sig ibland, jag har ungefär en mani och ca 1-2 djupa depressioner per år, Men vid sidan av min bipolära sjukdom så har jag ett väldigt instabilt mående som är mer konstant men som ändå går att skilja från min bipolaritet.

Jag skall försöka att i korta drag beskriva det :-)

1. Jag pendlar oförklarligt  mellan olika känslotillstånd flera gånger per dag glad, ledsen, arg, misstänksam, besviken, självhat you name it! Det kan verkligen vända så snabbt som på 1 minut.

2.Är extremt misstänksam mot personer som står mig nära, tror att de inte egentligen tycker om mig, är arga på mig, skall lämna mig osv. vilket ofta leder till konflikter.

3. Jag pendlar mellan att ha en stark självkänsla till att tycka att jag är totalt värdelös och att ingen borde vilja vara med mig.

4. jag kan pendla mellan mina känslor inför människor, kan tycka att de är totalt underbara och min mening med livet till att vid andra tillfällen inte känna något allt, vilket leder till att jag kan bete mig extremt olika emot personer i min närhet.

5. Det känns som om jag har flera olika "jag" och som att ingen riktigt känner mig för att jag kan klä på mig dessa olika "jag" i olika situationer för att passa in just där jag befinner mig. typ som att spela olika roller.

6. olika typer av självskadebeteende.

Detta är bara en del av mina problem vid sidan om, men skulle vara så tacksam om någon med erfarenhet kunde förklara för mig om det kan vara så här det känns eller om detta kanske faktiskt bara är bipolaritet.

Annons:
Louise-87
3/15/17, 9:31 PM
#1

Hej. Jag har samma diagnoser som dej. Och jag e precis lika dan! Det e sjuuukt jobbigt och de e obeskrivligt svårt att handskas med! Vissa perioder har jag jätte lätt för det, jag älskar mej sj och mitt liv! Dit jag kommit, det jag lämnat bakom. En ren lycka! Nästa stund e jag så sjukt besviken på mej sj och tycker inte jag e ett dugg värd att få va här jag e. Jag borde inte klarat mej. Det hade varit bättre om jag dog "den dagen". Ursäkta sent svar 😊

Upp till toppen
Annons: