Annons:
Etikettsymtom
Läst 1140 ggr
AnonymBert
6/22/16, 12:00 AM

Hur gör ni för att må bättre?

Hur gör ni när ni känner att ni börjar bli deprimerade för att må bättre?
Är så orolig att jag ska falla i depression igen, då jag är så impulsiv.

  • Redigerat 12/18/20, 10:37 PM av Lia
Annons:
Lia
6/22/16, 12:31 AM
#1

Hur menar du att din impulsivitet leder till depression?

AnonymBert
6/22/16, 11:22 AM
#2

Jag menar att när jag är deprimerad så blir jag väldigt impulsiv. Börjar självskada och kan bli självmordsbenägen.

Lia
6/22/16, 1:22 PM
#3

Jaså du menar på andra hållet. Har du kontakt med psykiatrin? Att självskada och tänka på självmord hör dock inte ihop med just impulsivitet. Oavsett behöver du någon att prata med om det.

AnonymBert
6/28/16, 11:25 AM
#4

Nej, det är det inte. Men mår jag så, så blir jag impulsiv. Kan göra något väldigt dumt väldigt snabbt utan att tänka efter.

IaMiaMaria
6/29/16, 11:25 PM
#5

När jag känner att jag mår så dåligt så att det finns risk för att jag gör illa mig själv, då ringer jag nån inom psykiatrin, antingen akut psyk eller min öppenvårdskontakt och pratar en stund. Om det är riktigt jobbigt och det inte räcker med att prata har det hänt ibland att jag åker in på psyk och sover över natten eller tills det känns lite bättre.

Har du nån medicin mot depression? Och har du nån kontakt med psyk? Att gå DBT är något som hjälper många med borderline som har självskadebeteende.

Men det är ju på lång sikt, just i stunden så ja ring till nån du litar på, distrahera dig med saker du tycker om att göra eller som får dig att må bättre för stunden.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

AnonymBert
6/30/16, 1:58 AM
#6

Har varit på psyket och det var så hemskt att jag aldrig tänker åka tillbaka.

Nej, inte längre. Brukade ta över 20 piller om dagen, men jag slutade drastiskt över ett halvår sedan. Har mått otroligt mycket bättre sen dess och har inte självskadat under någon av denna tid.

Annons:
IaMiaMaria
6/30/16, 2:19 PM
#7

Oki, men det är ju jätte bra att du känner att du mår bättre utan medicin. Har man bara borderline så kan det ju vara svårt att medicinera också då det är en personlighetsstörning och inte en sjukdom. Men symtomen kan ju behöva behandlas, om det fungerar menar jag. Men vad bra gjort av dig att inte självskada på så lång tid.

Om du vill och känner att du behöver prata av dig får du gärna skriva till mig. jag har själv inte kommit på hur jag ska göra för att sluta självskada, men det kan ju vara skönt att prata med nån med liknande problem.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

AnonymBert
6/30/16, 9:56 PM
#8

Jag har lite annat också, bl.a. PTSD. Hade förfärligt mycket ångest ett tag tillbaka, men det har äntligen lugnat sig. Tror mer att det handlade om min situation och all medicin.

Absolut! Det som hjälpte mig var mina hamstrar och min hund.
Utan dom hade jag inte klarat det helt ärligt. Hunden tröstar alltid mig när jag är ledsen, vilket hjälper otroligt mycket.

Upp till toppen
Annons: