Annons:
Etikettrelationer
Läst 877 ggr
Thadea93
2016-03-31 22:35

Relation o förvirrande känslor

Är extremt förvirrad just nu, men ska försöka göra det kortfattat. Vilket det inte lär bli ändå :p så ber om ursäkt för det och hoppas nån orkar läsa Jag är på g med en kille som jag gillar (varit KKs eller nåt sånt i lite mer än ett halvår innan han sa att han var redo och gillade mig efter lite om o men från mig för jag ville ha nåt mer men inte med han för vi kommer inte varandra nära psykiskt tycker ja fast sen så gick ja alltid tillbaka för fastna för honom på nåt sätt, hans kyssar bland annat) Han sa det lite innan en backpacking resa på 3 månader som han inte hade talat om (fast han hade pratat om den till o från, vilket jag inte tänkte på just då) Så vi sa att vi tar en paus emellan och fortsätter när han kommer hem. Har inte hänt nåt däremellan utan vi har snackat rätt nästan varje dag och det är en månad kvar nu tills han kommer hem och mina känslor har växt starkare för varje dag (fastän ändå på samma nivå) och inte fått haft några känslor eller något spc stort intresse för någon annan.. Tills någon vecka sen då ja började snacka med mitt ex igen (vi har varit bra vänner till o från) och han följde med mig o en tjejpolare ut o tog några öl. Då flippade känslorna totalt och jag kan inte sluta tänka på honom.. Och han är fortfarande intresserad av mig oxå. Jag har alltid haft lätt att falla för honom och vi har aldrig haft någon direkt bra anledning till varför det tog slut mellan oss, det bara gjorde liksom. Så har inte varit några dåliga minnen sådär. Skillnaden mellan dessa killar är stor enligt mig. Den jag är på g med är rätt blyg av sig, inte spc öppen (han har själv sagt att han har svårt att öppna sig när ja påpeka att han är väldigt svår att läsa väldigt ofta) och gör mig förvirrad genom att han inte säger vad han vill/visar sina känslor öppet (förutom när han är full ibland och när det är bara vi två liksom, fast då pratar han inte om dom heller) utan skickar lite låtar ibland, ger lite "småhintar" (som tex att han hade en extra tandborste ja kunde ta och ha kvar där, att han skulle fixa en liten skål åt mina små svarta hårspännen han hittar lite överallt, och att när han skulle flytta till annan lägenhet (var nåt spc med den han hyrde nu) så kanske han kan få en ny rumskompis eller nåt "blink blink" säger han kollandes på mig extremt full påväg hem till mig) Vi gör knappt nånting annat än att va hemma hos varandra, kollar film, lagar mat nångång, sover över, ligger o är på fester eller krogen nångång ibland, och vi har varit på bio en gång och det var jag som föreslog det för jag började tröttna lite grann på samma saker.. Vi snackar typ aldrig om random saker och känner att vi inte får någon mer connection än det vi har nu, som att det tar stopp liksom.. Känns extremt frustrerande. Vet inte om det kommer ändras eller om det bara är jag som hoppas på det, men känns som ja inte lär känna honom alls. O som om han gör allt halvhjärtat för det är nästan alltid jag som får ta första steget med kyssarna eller fråga om saker. Medans mitt ex är intensiv, visar känslorna extremt snabbt och öppet (vilket jag behöver då jag är så osäker på vad folk tycker o tänker så jag behöver öppenhet i det liksom (Därför jag är så extremt osäker på den andra) Han är inte rädd för att visa det och hade en väldigt intensiv, kärleksfull och "längtande" blick när vi sågs och var nära mig hela tiden när vi sågs ute på krogen med några vänner. Fick även ett puss på kinden när han sa hejdå. Värme i magen hela morgonen. Jag har lätt för att prata med honom o lära känna honom för han är så pass öppen vilket gör det lättare att falla för honom. Men han är militär oxå även om han bara tränar just nu, så rädslan för att nåt ska hända honom finns fortfarande där och jag har väldigt jobbig rädsla för att bli övergiven just nu pga min borderline(inte lyckats få någon hjälp för den än) och det är enda saken som gör mig osäker men ändå så skulle ja inte säga nej till att försöka med honom igen om ja va singel. Sen dess har ja inte kunnat sluta tänka på honom och känslorna för den andra är halvt bortblåsta, vilket jag tycker är väldigt jobbigt för dom var så starka eller a hyfsat iaf. Men ja vet inte om dom är mer "inbillade" för ja inte träffat han på 2 månader o ja har bara snackat med han på fb o sett någon enstaka bild. Men iaf nu har det redan blivit ett allt för långt inlägg så stoppar där! Jag behöver hjälp o tips om hur ja ska tillväga.. För mitt huvud bara snurrar..

Annons:
Upp till toppen
Annons: