Annons:
Etikettövrigt
Läst 3982 ggr
Novalisa
12/15/15, 2:48 PM

Fått pengar för diagnos?

Hej, finns det någon här som fått pengar av sitt försäkringsbolag för sin/sina diagnoser? :) Jag har anmält mitt fall till Trygg-Hansa och kommer kanske få ut en slant för att jag har aktivitetsersättning. 

Berätta om era erfarenheter! :)

  • Redigerat 12/18/20, 10:59 PM av Lia
Annons:
Zadeira
12/15/15, 2:57 PM
#1

En tjej i min förra DBT-grupp fick ut en rejält summa pengar för sina ärr som hon fått genom självskada. Detta tack vare en försäkring hennes föräldrar tagit på henne sedan nyfödd. Nu får hon ut en viss summa för varje ärr som uppstått pga självskada.

Själv har jag ingen erfarenhet av att få ut pengar för någon sjukdom. Har bara haft bas-försäkringar som inte täckt sådant.

Novalisa
12/16/15, 5:24 PM
#2

Okej, jag trooor att Trygg Hansa betalar ut runt 50 000 kr för en sådan diagnos…. ganska lite pengar i det stora hela =/

Zadeira
12/17/15, 12:55 PM
#3

Jag tycker att det är en rätt stor summa. Själv får jag ingenting för någon av mina diagnoser, varken psykisk eller fysisk (är kroniskt sjuk i värksjukdom). Hade jag fått 50 000 för nån av diagnoserna så hade jag nog tyckt att det var rätt mycket pengar. Visst, ingen summa pengar kan köpa bort den man går/gått genom som sjuk, men alla extra pengar när man är sjuk och lever på bidrag känns för mig som rena rama lotto-vinsten.

Upp till toppen
Annons: