Annons:
Etikettrelationer
Läst 1022 ggr
kristaller
7/5/15, 11:13 PM

Att gå vidare från kärleken...

Mitt ex och jag bröt kontakten för ca 1 vecka sedan… Jag har tagit detta väldigt hårt trots att jag vet att det är det bästa vi kan göra just nu. Mitt problem är nu att jag nästan maniskt kollar hans instagram, tumblr och blogg för att se om han uppdaterar eller något. Antagligen då det är den enda länk jag har kvar till honom… Jag kan sitta och kolla flera gånger på en timme… Och detta mår jag ju bara sämre av, så jag undrar om någon har något tips på hur jag ska sluta plåga mig själv? Jag vet att jag kan klara mig utan honom och jag vet som sagt att detta är det bästa om vi ska kunna vara vänner så småningom, men min längtan tar just nu över… Min längtan om att få tillbaka det "fina" vi hade. Trots att det inte alls var så fint… Men jag minns bara det som var bra. Hur ska jag göra?

  • Redigerat 12/18/20, 2:57 AM av Lia
Annons:
Anonym
Anonym
7/5/15, 11:19 PM
#1

min sambo lämnade mig för 8 månader sedan. Jag gråter var kväll fortfarande. Jag älskar honom mer än livet själv. saknar honom, så mycket. Nu har han träffat en ny….

kristaller
7/6/15, 3:07 PM
#2

Finns det någon som kan komma med tips?

Geru
7/9/15, 1:05 PM
#3

Alla har sin period med sorg och liknande, och det kan ta tid. Många försöker se saker för det som det var, och alla problemen i en relation. Poängen är att acceptera det och gå vidare.

Det som du gör TS är rätt normalt. Det är inget direkt fel med det. Men fastna inte. Försök minnas det som gjorde det mindre fint, om man säger så.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Upp till toppen
Annons: