Annons:
Etikettrelationer
Läst 1270 ggr
[Diddit]
6/25/15, 11:45 PM

Hur ska jag göra?

För ungefär en vecka sen gjorde jag och min kille slut, han dumpade mig och detta var sista gången jag vek ner mig och tog tillbaka honom, som jag gjort typ 10 gånger innan. Vi var tillsammans i 3 år ungefär, men jag är inte ledsen över DET, utan att jag är ensam, nu kommer mina känslor ut på ett helt annat sätt, de kommer ut som de gjorde när jag var 14 ungefär.  Har ringt psykakuten 2 gånger bara denna veckan, skrivit med tiotals killar och skickat olämpliga bilder, och försök att träffas och ha sex ( för att lindra ångesten och så vidare..) men sen så började jag skriva till killar som faktiskt ville lära känna mig, och nu till problemet, alla mina känslor flyger ut  till dem, skriver att jag gillar dom mer än vän efter bara en dag, ( älskar igentligen människan men aldrig sagt det…) är helt beroende av att killen/ killarna skriver med mig, när en kille har slutat skriva till mig så börjar jag skriva med en ny kille och försöker starta något där. Nu till frågan, hur ska jag göra för att '' kontrollera '' mig ? och inte '' skrämma '' iväg dem ?

Har haft panikattacker många nätter i rad, haft självmordstankar ( där i princip när killen inte svarat har varit en trigger på ett ungefär )

  • Redigerat 12/18/20, 3:02 AM av Lia
Annons:
[Diddit]
6/26/15, 1:06 PM
#1

ingen [redigerad, tänk på språket!] som kan svara eller ?

Allt oviktigt
7/1/15, 8:28 AM
#2

Min reflektion blir att det inte verkar vara ett bra sätt för dig. Om det leder till ångest och självmordstankar så får mitt enkla råd bli att sluta med att kontakta killar. Låter som om du borde hitta något annat att göra

Aleya
7/2/15, 9:35 AM
#3

Om du mår dåligt av att göra som du gör så kanske du borde lugna dig med killarna ett tag. Vad finns det annars som du brukar göra som du kan avleda dina tankar med? Och har du någon kontakt inom psykiatrin som du kan prata med?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Diddit]
7/5/15, 10:55 PM
#4

har kontakt med hon som håller DBT, är mer än en vecka kvar tills hon och jag träffas, har inte kontakt med så många killar nu men känner behovet att behöva ha NÅGON kille att prata med, försöker underhålla mig genom att rita, lyssna på musik och läsa.

[Diddit]
7/5/15, 10:56 PM
#5

mår inte dåligt av just beteendet, utan när killarna säger upp kontakten eller om jag inte har någon att skriva med.

Allt oviktigt
7/10/15, 9:43 AM
#6

#5 Jämför med någon som missbrukar droger/alkohol. Den har "inga" problem så länge som den har tillgång till alkohol/droger utan det är när den står utan och behöver få tag på mer. För din egen skull borde du hitta något annat sätt att få bekräftelse

Annons:
[Diddit]
7/10/15, 12:20 PM
#7

hur har ni andra gjort i sånna här fall ? känner fotfarande av behovet att skriva med just killar, att skriva med tjejer är inte lika intressant då jag inte kan få känslor för dom som jag kan för killar. men en kille som jag skrivit med i några veckor skulle komma till min stad snart och bjuda ut mig på '' dejt'' enligt honom och vi skulle bo på hotell. Hur ska jag göra för att inte skrämma väck han som jag har en tendens till att göra ? för så fort jag märker att någon bryr sig så lägger jag allt mitt mående på dom, allt handlar om dom osv.

Aleya
7/10/15, 12:34 PM
#8

#7 varför känner du behovet av att hitta en ny så fort? Om jag minns rätt så har du efter ett ganska kort tag efter det var slut med din kille legat med hans kompis. Du kanske skulle ta och lösa ditt mående istället för att lösa allt med sex och killar. Gällande dejt så hade jag nog inte gått på den om jag aldrig sett killen och skulle bo på hotell med han. Känns som en stor risk.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Diddit]
7/10/15, 12:41 PM
#9

Ja jag låg med hans kompis,  jag försöker, men hur ?

Aleya
7/10/15, 12:48 PM
#10

#9 ja det är väl som med missbruk. Man måste söka hjälp för det. Eller så börjar du själv förändra ditt beteende. Börjar se vad för konsekvenser ditt handlande har för dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

wingren
8/9/15, 6:18 AM
#11

Känner igen mig som attan, skicka pm om du vill prata lite. Jag har varken svar eller någon lösning men verkar som jag fungerar likvärdigt.

[Diddit]
8/9/15, 10:07 PM
#12

hej, har börjat skriva med en kille och saker och ting verkar seriöst mellan han och mig,  har hållit mig till honom ett tag och ska träffa honom imorn, hoppas på det bästa ^^

Upp till toppen
Annons: