Annons:
Etikettdiagnos
Läst 1329 ggr
Lia
3/30/15, 4:25 PM

Aktivitetsersättning vid förlängd skolgång

Idag är jag lycklig och kan slappna av för första gången på mycket länge! I höstas sökte jag aktivitetsersättning vid förlängd skolgång för min borderline. Jag fick ett mycket bra intyg av min läkare, och har fram tills idag hoppats på det bästa. Jag läser 100 p per termin på komvux. Idag kom pengarna, retroaktivt sen september, både ersättningen och bostadstillägg! Jag får alltså dessa pengar fram tills december 2016, möjligen en termin till. Jag är superlycklig!

Så dagens tips till alla gymnasiestudenter där ute som fortfarande kämpar med skolan även efter klasskamraterna tog studenten - sök aktivitetsersättning vid förlängd skolgång om ni inte redan gjort det. Spring inte in i väggen, utan ta det lugnt. Själv ska jag börja bromsa lite och fokusera på att försöka läka. Nu fokuserar jag hoppfullt på studenten!

Annons:
Zadeira
4/1/15, 9:28 AM
#1

Grattis! Vad skönt att det ordnat sig och du slipper oroa dig över den biten. Du kommer fixa studenten galant, särskillt nu om du kan fokusera på att ta det i ditt eget tempo! Grattis!

Jag fick i veckan mitt besked om bostadstillägg och aktivitetsersättning till oktober  i år, och det lättade en stor sten från mitt bröst. Ekonomin påverkar ju verkligen och när man behöver fokusera fullt ut på att klara vardagen med sin sjukdom så är det skönt när man slipper oroa sig över den biten.

Lia
4/1/15, 9:40 AM
#2

Ja verkligen! Tack och grattis till ditt beslut! Mediciner och vård är inte gratis heller så det är bra att ha lite till det!

Upp till toppen
Annons: