Annons:
Etikettskriver-av-mig
Läst 598 ggr
[Diddit]
2/23/15, 8:33 PM

Förvirrad...vem är jag?

Under hela mitt liv har jag känt mig som en psykopat, men det var inte förrens vid högre ålder som jag började må dåligt eller liknande.

Jag är ett kontroll freak, jag manipulerar folk, jag hånar och skrattar åt min pojkvän och NU känner jag knappt inga känslor, nu när jag mår '' bra ''

det känns så konstigt, för man läser ju att psykopater inte har '' känslor '' medans borderline är någonting som man inte bli av med, alltså att deprission osv aldrig försvinner osv.

jag känner mig deprimerad, lever bara för att lixom,Jag har problem med impulsivitet, jag har inte gråtit på hur länge som helst, och idag var nog den dagen då jag som mest höll på att gråta.  jag kommer in i en typ av annan värld, där jag inte tänker, jag känner inget, det slår slint och så vips, så står jag och hotar min pojkvän med en sax eller liknande, eller så lurar jag in folk i fällor medans de ger mig info om dem på internet. jag är så jävla trött.

läkarna vägrar ge mig tabletter, för de jag har nu. funkar absolut inte!

mestadels så känner jag ilska, saknad och ensamhets ångest.

jag vet ärligt talat inte vem jag är, och jag skulle behöva någon som berättar för mig vad dem tror osv.

  • Redigerat 12/18/20, 11:32 PM av Lia
Annons:
Lindb
2/23/15, 10:20 PM
#1

Får du någon slags hjälp nu?

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lia
2/24/15, 12:58 PM
#2

Vid borderline har man i princip för mycket känslor, men man kan bli frisk från störningen. Jag tycker att du ska försöka vara ännu tydligare med hur du mår och att du behöver hjälp och en utredning. Lycka till!

[Diddit]
2/24/15, 5:00 PM
#3

men grejen är det att, jag kan gå i månader utan att ha det måendet som en borderline person har, men jag kan vara misstänksam,paranoid, känna mig övergiven osv. men i dom stunderna där jag själv mår '' bra '' så kommer min '' psykopatiska '' sida fram.. och det känns i princip som om jag bara har utnyttjat min kille, vilket jag verkligen inte hoppas på. går redan på utredning,ska börja med kbt/dbt eller hur det stavas.  ville mest bara höra hur ni såg på det

Lia
2/24/15, 5:03 PM
#4

Ja det är ju svårt för oss att svara på såklart, men jag hoppas du får hjälp snart! :-)

Lindb
2/24/15, 5:45 PM
#5

#3  Finns ju mycket i livet som gör att man blir skadad, så att säga, utan att det behöver vara en diagnos som psykopati. Låter som att du har mycket att bearbeta och jobba igenom. :/ Min uppfattning är att diagnosen borderline kan se väldigt olika ut.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

[Diddit]
2/24/15, 6:08 PM
#6

har haft ganska annorlunda och jobbig uppväxt, det enda som får mig att vara osäker på diagnosen, är att jag inte är elak mot djur, jag älskar djur osv.

kan man ha diagnosen antisocial fastän man inte är elak mot djur ?

Annons:
Upp till toppen
Annons: