Annons:
Etikettskriver-av-mig
Läst 1034 ggr
AnonymBert
2015-02-01 10:51

Mår jätte dåligt hela tiden nu. :(

Jag mår så otroligt dåligt hela tiden, både fysiskt och mentalt. Känner mig orklös och som om jag kommer ge upp snart.. 😭

Blir så äcklad av mig själv och stör mig på allt jag gör… Hur ska jag kunna leva med mig själv?

Annons:
Lia
2015-02-03 00:00
#1

Känner ofta likadant. Men för mig hjälper det att hitta på saker jag tycker om och mår bra av. Har du någon kul hobby du vill utveckla, eller något annat du vill hitta på?

AnonymBert
2015-02-03 06:08
#2

Jag har en hamsteruppfödning som jag skulle vilja utveckla..

kristaller
2015-02-10 01:25
#3

Då tycker jag att du försöker att göra precis det som du skriver här, utveckla den! :)

Hopplöst_fall
2015-12-07 19:40
#4

Är i en period då jag känner ungefär samma - att det är mörkt mest hela tiden och frustrationen över att det ska behöva hålla i sig så här bara växer. Är rädd för att den enda utvägen faktiskt är att ta livet av sig och att alla förhoppningar om en alternativ väg ut ur detta mörker är, har varit och förblir rena inbillningar. Rädslan att jag aldrig kommer klara av att välja denna potentiellt enda utvägen väcker panikkänslor lite då och då.

Det är ju inte det att man fastnat i övertygelsen om att ens liv skulle innebära ett förutbestämt mörker, utan mer hopplösheten över att det inte vill ge med sig. Frustrationen över att jag hittar ut ur mörkret hur länge jag än trevar runt i det. Det irrationella i att något så dunkelt som "känslan av tomhet" lamslår totalt känns väldigt hopplöst. Slutligen inte minst svårigheten att kommunicera detta till ens närmaste anhöriga som på ett plan är så långt borta då upplevelsen som får mig att ifrågasätta livet för jämnan är så främmande för dom.

Ni som ofta finner er i det mörker jag beskriver, hur står ni ut med utsikten av att det är så här ert liv kommer vara (de perioder ni fastnar i denna inställning)?

Upp till toppen
Annons: