Annons:
Etikettrelationer
Läst 701 ggr
Evelina!
2014-08-24 16:15

Separationsångest!

Jag har mått pyton de senaste två veckorna och då haft min pojkvän, som annars bor trettio mil härifrån, som stöd istället för att bli inlagd. Det har funkat bra, jag mår bättre nu än vad jag gjorde för två veckor sen (mycket pga att han varit här) så nu kommer han åka hem då hans skola drar igång imorgon.

Idag har jag haft jätteångest för att han ska åka och är jätterädd att jag kommer börja må dåligt och skada mig själv när han åkt eftersom det då inte finns någon som "vaktar" mig. Samtidigt ska det bli skönt att få vara lite ensam, så på ett vis ser jag fram emot det med, men mest tycker jag att det här är superjobbigt.

Hade jag inte haft en hel gård med djur som behöver ses efter hade jag nog bett om att få bli inlagd några veckor för att få ordning på mig, då det har hjälpt förut, men eftersom jag inte har någon som kan ta hand om djuren är det inte något alternativ.

Vet inte vad jag ville med det här inlägget egentligen, förmodligen bara skriva av mig, men har någon nåt tips eller hejarop tas det tacksamt emot.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Allt oviktigt
2014-08-25 20:18
#1

Ett tips är kanske att du ringer din pojkvän om det känns för jobbigt. Kämpa på

Evelina!
2014-08-25 20:48
#2

Jag vill inte behöva ringa heeeela tiden vilket skulle vara väldigt påfrestande för relationen. Nu har jag löst det med att åka hem till min syster över natten för att inte göra något dumt när jag är själv. Inte optimal strategi, men den funkar i alla fall.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

emlyyy
2014-09-05 21:28
#3

det som hjälpt mig endel när jag har separationångest är att de stunder man är ensam och mår dåligt, det är ju då man tränar på att vara ensam. så jag säger till mig själv "men emelie, det är ju nu du har chansen att träna på att vara ensam". Och nej, det funkar inte direkt. men man lärde sig inte att läsa på en minut. 
kram

Upp till toppen
Annons: