Annons:
Etikettbehandlingar
Läst 871 ggr
youandyou
7/17/14, 8:15 PM

Frågor om utredning

Jag kan inte hitta mitt förra inlägg.. 
Tänkte bara höra lite nu. 

Jag sökte hjälp på min gamla vårdcentral och fick prata med psykolog och en läkare. Läkaren sjukskrev mig först 2 veckor och nu 4veckor. Jag prata med psykologen bara ca 3h. Sen skickade hon en remiss vidare till psyk öppenvård i malmö. Där jag ska få träffa en psykolog till. Redan nästa vecka! ( Har hört att de är flera månaders väntetid) 

Fick även veta att jag är deprimerad och vart de länge. Och hon tror jag har borderline eller adhd… 

Va händer nu? Hur gör dom en utredning? Måste jag bli inlagd ? Va får jag för hjälp efter ? 

Kan de tvånginlägga mig ?

Annons:
Allt oviktigt
7/18/14, 12:56 PM
#1

Någon större risk att du blir tvångsinlagd har jag svårt att se. Om de skulle anse att du är en sån fara för dig själv skulle läkaren ha skrivit ett vårdintyg på dig och du skulle vara tvångsinlagd nu.

För att bli utredd krävs det inte att du är inlagd. Du kommer att få träffa den som gör utredningen på dig några gånger och svara på en massa formulär, göra lite tester och annat. Sedan gör utredaren en sammanställning och då får du veta om någon diagnos passar in på dig. Vad du sedan får för behandling beror på vilken diagnos du får och vad det finns för resurser var du bor

youandyou
7/18/14, 3:52 PM
#2

Någon som kan hjälpa mig att tyda meddelandet på mitt sjukintyg  i pm ?

MissFlisan
7/26/14, 10:57 PM
#3

#2 Om du inte fått hjälp med det så kan jag försöka om du vill!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Upp till toppen
Annons: