Annons:
Etikettsymtom
Läst 596 ggr
decembercelsius
7/11/14, 10:05 PM

Vad om inte Borderline?

Hej!

Jag är ny här och tänkte skriva ett första inlägg. Jag vet inte riktigt hur eller vad jag ska skriva men jag har funderat på om jag har borderline (eller något annat..?) 

Jag känner mig ofta, eller alltid väldigt tom och ensam (fast det inte riktigt är så kanske). Detta går tyvärr ut över folk, främst min sambo. Lämnar han mig för att vara med en kompis eller bestämmer sig för att åka iväg ett par dagar så får jag världens ångest, blir deppig och känner enormt tomrum. 

Mitt humör är nog värst. Det pendlar fram och tillbaka och jag kan irritera mig på världsliga saker. Det räcker med att min sambo tappar nåt på golvet om jag nyss har städat, då kan jag bli så himla arg. Brukar tjura en stund och sedan blir det bättre, och sedan kan det vända igen. Har hotat min sambo med att lämna mig flera gånger för att jag stört mig på saker men när han väl packat ihop sina saker och ska gå så säger jag att jag ångrar mig.. Han säger att han inte alls förstår sig på mig och ska jag vara ärlig så gör inte jag det heller.

Ibland kan jag säga riktigt elaka saker och inte komma ihåg det. Min pojkvän säger även att jag ibland kan 'hitta på situationer'', att jag liksom föreställer mig vad som kommer hända fast det inte alls kommer bli så.

Jag håller allvarligt talat på att bli så trött på mig själv och jag vet inte alls vad jag ska göra… Kan tillägga att jag varit sånhär så länge jag minns och har även social fobi och GAD.

Om det inte är borderline, vad kan det vara då?? 😭

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus


Annons:
Lia
7/11/14, 10:40 PM
#1

Jag känner igen mig i det du säger - jag blir så trött på mig själv. Det du berättar kan mycket väl bero på borderline, men grejen är att det finns många diagnoser som kan stämma in på din beskrivning, så det är omöjligt att säga vilket över internet. Det enda säkra sättet att veta är att ta hjälp av en psykolog eller läkare för utredning och därefter behandling. Hoppas allt går väl för dig och att du får hjälp med allt :)

Upp till toppen
Annons: