Annons:
Etikettbehandlingar
Läst 682 ggr
tearsandrain
5/21/14, 5:13 PM

Slutenvården

sedan några veckor tillbaka är jag tvångs-inlagd på psyk. Det är bara en i raden av oerhört många inläggningar, vissa på LPT och vissa på HSL
Nu undrar jag lite hur ni andra tänker kring att vara inlagd.

 Tror ni att det gör någon nytta? Vad brukar ni få för bemötande av läkare och personal osv?

Annons:
Evelina!
5/21/14, 5:15 PM
#1

Jag HATAR det. Jag avskyr det så pass mycket att jag alltid mörkar mina eventuella s-tankar och -planer varje gång jag är på öppenpsyk. Hellre tar jag livet av mig än att vara inlagd, det är min bestämda uppfattning.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

VildaVittra
5/21/14, 6:25 PM
#2

Det beror på avdelningens personal. Det finns folk som förvärrar och folk som stöttar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Allt oviktigt
5/21/14, 10:05 PM
#3

Nytta har det gjort på så sätt att det är väldigt mycket svårare att ta livet av sig när man är inlagd. Jag har bara varit inlagd på LPT av den enkla anledningen att jag hatar att vara inlagd

Kaskad
6/2/14, 4:05 AM
#4

För mig finns det inget positivt med att vara inlagd, är glad att jag aldrig varit inlagd någon längre tid för att jag alltid lyckats få bort LPT snabbt.

Allt oviktigt
6/2/14, 9:31 PM
#5

#4. Jag sa också tidigare att jag var duktig på att få bort LPT fort. Sen satt jag med LPT i 6mån och insåg att jag inte tidigare hade varit duktig på att få bort LPT fort. Det handlade mer om att jag inte var någon större fara för mig själv och inte behövde LPT någon längre tid

Kaskad
6/4/14, 12:25 AM
#6

#5 Okej, ja så kanske det var i ditt fall.

Annons:
rymdman
6/6/14, 6:44 PM
#7

Inläggningar har aldrig hjälpt mig med mer än det akuta. Skydd från mig själv. Har varit inlagd både frivilligt, "frivilligt" (ni vet, stanna eller få lpt) och på riktigt LPT. Försöker in i det längsta att undvika inläggning.

Viss personal är trevlig, andra inte. Finns dem man verkligen undrar VARFÖR de valde ett jobb med människor när de uppenbarligen inte gillar människor haha. Men det är så olika beroende på vart man är. Finns viss personal, riktiga guldkorn, som lyckas tjata en ur sängen, som lyckas prata med en. Andra glömmer mediciner, ger mediciner till fel person och ger nedvärderande kommentarer.

Upp till toppen
Annons: