Annons:
Etikettrelationer
Läst 583 ggr
Marvel-lous
2014-05-09 10:33

Ej överens med kvinnor

Det här är ett problem jag haft hela livet och det verkar aldrig bli bättre.
Jag är nu 31 och har fortfarande otroligt svårt att komma överrens med andra kvinnor, jag pratar då främst i arbetslivet. Det är inte att jag inte försökt och de som jag har kommit överrens med är, om man kan säga så, lite mer mentalt mogna. Tjejer/kvinnor i allmänhet, iallafall inom kulturen på kontorsarbeten, verkar mentalt ha stannat upp i högstadiet och kan inte hantera att man som tjej är rak och inte "gulligull" mot dem.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till då problemet blir att arbetsgivaren (jag arbetar som konsult) till slut ser mig som ett problem då vissa kollegor uppfattar mig som hård och besynnerlig.

Annons:
Niklas
2014-05-09 10:37
#1

Hur kommer du överens med killarna? Är det inga problem där?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Marvel-lous
2014-05-09 11:17
#2

Kommer alltid överrens med de killar/män jag arbetat med och har det uppstått problem har jag tagit det direkt, vilket funkar.
När jag försökt göra samma sak med kvinnor så tror de att jag kritiserar dom som person när det handlar om sakfrågor.

Niklas
2014-05-09 11:20
#3

Okej. Vad kan det handla om för situationer då du uppfattas som besynnerlig och hård av kvinnorna?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Marvel-lous
2014-05-09 11:28
#4

Jag tycker inte saker är gulliga i allmänhet, de sitter gärna och diskuterar kläder, skor, bebisar och annat och jag säger aldrig något emot det, men jag sitter inte heller och ojar mig (inte ens när jag nu själv är gravid och det verkar också störa dom att jag inte tycker att hela världen kretsar kring det).

I arbetsrelaterade situationer så är jag väldigt rakt på sak och säger ifrån (inte otrevligt) om det är något som inte fungerar.