Annons:
Etikettbehandlingar
Läst 6887 ggr
[lillalollo]
4/11/14, 7:47 PM

Lamotrigin

Inte testat denna så länge. Och är på låg dos. Men har ni som testat den samma känsla som jag.

Du är trött hela tiden får kontstiga ledsmärtor samt något uns av menskramper. 

Sen så är känslorna helt fucked up. Kan inte känns något.. jo glädje, apati och rastlöshet. men ilska och sorg är lite som raderat. empati har försvunnit också. 

Detta stör mig. 

någon som har andra erfarenheter av denna?

Annons:
[Memento Mori]
4/12/14, 11:50 AM
#1

Tyvärr så har jag inte testat den så jag kan inte riktigt säga men du skulle ju kunna kolla på FASS eller på förpackningen om det finns med som eventuella bieffekter att känna så som du gör. 

Har du inte använt medicinen så länge så kan det ju vara tillfälligt och att det går över när kroppen vant sig.

[lillalollo]
4/12/14, 4:40 PM
#2

problemet är att jag är redan paranoid emot det mesta fick en panikattack i badkaret efter att jag kollat steven johnsons syndrom 1 av 1000 kan få av lamotrigin. Jag är jätte nojjig. Vet redan biverkningarna.

Men är orolig när jag får så många av dem.

Lia
4/12/14, 9:29 PM
#3

Jag åt den och fick de klassiska utslagen på armarna, och även en allergisk reaktion i underlivet. Det var bara att sluta efter några veckor.

[Memento Mori]
4/13/14, 12:38 PM
#4

#2 Hehe, jag kan förstå det och är det är ju samma här, ska nog egentligen inte ens läsa bieffekterna men ja det är ju bra att veta och vara uppmärksam. 

Skulle du inte kunna fråga psykologen då och höra vad denne tycker?

[lillalollo]
4/14/14, 12:53 PM
#5

jag fick allergisk reaktion i förrgår natt så blev att avsluta medicinen. Och turen hade jag med mig att den inte blev allvarligare än den blev.

Men inte kul somnade knappt utan låg i feberyra. var med i någon talkshow samtidigt som täcket attackerade mig. Och lyckades få tid med min läkare om 1 vecka..som att vinna på triss. han brukar man inte få tid med förens typ 2 månaders mellanrum.

FotoAlle
4/14/14, 10:30 PM
#6

Har ätit i en vecka nu, lägsta dos. Huvudvärken från hell hela helgen, "mensvärk" men inga andra biverkningar än.

Känner mig däremot lugnare, redan nu. Det är kanske en placeboeffekt men så är det.

Annons:
[lillalollo]
4/15/14, 10:06 PM
#7

fotoalle jag tänkte också..är det en placebo effekt…men samtidigt så var jag märkligt överglad och ingen ångest och jag visste innerst inne att alla sa 3 veckor eller dylikt känner man effekt.. så varför får jag effekt nu när jag inte ens väntat mig att få det nu… jag undrar om det verkar olika endå.

FotoAlle
4/15/14, 11:21 PM
#8

Skymningssaga - ja, så är det nog. För mig funkar till exempel inte SSRI men SNRI funkar :-)

emeliebjormo
4/29/14, 8:09 AM
#9

Jag har Lamotrigin, uppe i 150mg. Huvudet är som en kokt grönsak i höjningarna, jag kuggade en tenta tack vare det… Känslorna stängs först av och sen igång så det inte längre går att stänga av, vilket är min uppfattning. :) Trötthet, koncentrationssvårigheter och huvudvärk har jag för mig att dom sa att det är ett faktum vid höjning och invänjning, men nu efter någon månad funkar dom för mig. Stå ut så länge du inte är allergisk är mitt tips. :)

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

FotoAlle
10/27/14, 7:08 PM
#10

Länge sen det skrevs i tråden men jag vill bara uppdatera med att medicinen har gjort underverk för mig. 

Äter nu 250 mg per dag och kommer ligga kvar där. Inga större biverkningar men jag har blivit lugnare och gladare, går inte upp i affekt på samma sätt och kan tänka efter före :-)

Allt oviktigt
10/27/14, 9:40 PM
#11

Jag tyckte att Lamotrigin var rävgift. Mådde så jäkla dåligt när jag började med den och tyvärr hjälpte den inte mig ett dugg

Lia
10/28/14, 12:10 AM
#12

#10 Vad härligt!

MalinVirvelvind
11/5/14, 10:57 AM
#13

När jag fick diagnosen Borderline fick jag börja med Lamotrigin. Jag minns inte att jag fick några särskilda biverkningar alls av den faktiskt… Jag minns att jag blev sakta bättre, men det är inte säkert att det var medicinens hela förtjänst. Det kan ha varit Lamotrigin i samband med omständigheter och mina tankar, att jag ansträngde mig att bli bättre, som gjorde mig bättre. Eller så var Lamotrigin mest placebo 😉 Funkade gjorde det i alla fall.

Annons:
suzylee
11/22/14, 6:08 PM
#14

När jag började äta Lamotrigin ville jag ta livet av mig i två veckor, mådde riktigt kass. Sen med tiden hjälpte den mig jättebra och nu 3,5 år efter start så vet jag inte riktigt om den gör någon skillnad men jag äter 325mg om dagen nu iaf.

Upp till toppen
Annons: