Annons:
Etikettövrigt
Läst 968 ggr
VildaVittra
3/29/14, 6:28 PM

Har du djur?

Jag har mycket lättare att knyta an till djur än till människor och då djuren ger mig väldigt mycket, så har jag ju samlat på mig ett antal arter under åren. 😊

Har du med borderline (eller misstänkt sådan) djur?

Skriv gärna i tråden om ditt liv med djur och vad dom ger dig. Och ni som svarar nej, får gärna skriva om det valet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Evelina!
3/29/14, 7:04 PM
#1

Jag har borderline och har fyra kaniner. Genom kaninerna har jag fått kompisar jag inte skulle haft annars och en hobby som höjer min livskvalitet rejält.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[Memento Mori]
3/29/14, 8:18 PM
#2

Yes, har två kaniner och två chinchillor och skulle helt klart kunna hamstra på mig mer men det känns inte som om min ekonomi (eller lägenhet) tillåter det. 😎

Mitt liv med djuren: Dom är mitt allt, vissa dagar i alla fall. Dom ger mig en anledning att ta mig upp ur sängen även de dagar som man inte riktigt känner för det och dom är väldigt bra "ångestdämpande" eller vad man kan kalla det. 

Har ju dessutom ena kaninen som frigående så det är mycket tack vare henne som jag har någorlunda vettiga rutinen för hon kommer upp i sängen någon gång mellan 8-10 på morgonen och tycker det är dags att vakna. 😊

Och jag håller med om att jag har mycket lättare att knyta mig an med djur, har alltid haft det för dom "accepterar mig" på ett helt annat sätt än vad jag tycker att människor gör.

JodineFritzl
3/30/14, 12:10 PM
#3

Har borderline och har djur, just nu bara två katter och två chinchillor, har innan haft katt, fisk, råtta, kanin, orm, spindel och fågel, ja alla samtidigt ;) Ska efter sommaren också köpa en chow chow.

Zadeira
3/31/14, 10:14 AM
#4

Har inget eget djur, men är medryttare på en häst två dagar i veckan och jag brukar kalla honom "min" för de dagarna är han som min egen.

Hästar i allmänhet har varit ett stort intresse sen 15 år tillbaka, och jag har sedan det att jag började rida i princip alltid (utom korta perioder då och då) ridit, tagit hand om eller jobbat med hästar. Det är mitt lilla andningshål och att umgås med hästarna är alltid så mycket lättare än att umgås med människor.

Hästen jag nu tar hand om är verkligen terapi för mig för jag tvingas sätta mig själv åt sidan och vara "här och nu", vilket inte alltid är helt lätt. Det finns dagar då han blir drabbad, men oavsett hur jag mår så vet jag att jag måste dit och i allafall sköta vissa saker som är grundbehov för hästen. 

Som det är nu inser jag att det inte finns någon möjlighet att ha eget djur för att jag helt enkelt inte har energin nog som det trots allt tar, men jag har som mål att en dag kunna ha marsvin och hund, och fortsätta att hjälpa andra med deras hästar (för en helt egen är jag faktiskt inte ens intresserad av).

Marvel-lous
3/31/14, 1:06 PM
#5

Jag är diagnosticerad med borderline och jag har 3 katter som är mitt allt. Jag och pojkvännen då men han är okej med att dela uppmärksamheten. ;)

Har faktiskt alltid haft lättare att vara runt djur än människor, var otroligt asocial som ung (yngre) och har fått jobba på att inte vara så i vuxen ålder - men det är en ständig process.

Allt oviktigt
4/8/14, 8:33 PM
#6

Jag och sambon har hundar och tidigare har det varit hundarna som har fått mig att orka. Det är tack vare dem som jag har kommit ut i skogen och tränat med andra hundägare. Nu har jag dock mest dåligt samvete för att jag inte orkar träna hundarna så mycket som de skulle vilja

Annons:
Evelina!
4/10/14, 6:31 PM
#7

Tack gode Gud för mina kaniner idag. Det är de som får mig att hitta tillbaka till mig själv dagar som denna. De är alltid stabila och sig själva.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

molbojse
4/30/14, 11:45 AM
#8

Jag har Borderline och har tre dagmattehundar. Någonstans var det som om livet blev komplett när hundarna kom in.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Upp till toppen
Annons: