Annons:
Etikettrelationer
Läst 581 ggr
[Memento Mori]
3/5/14, 9:29 AM

Låter ni er bli begränsade i dejtandet?

Som rubriken säger, låter ni diagnosen komma i vägen eller begränsar ni er på något sätt på grund av den?

Annons:
[Memento Mori]
3/5/14, 9:43 AM
#1

I mitt fall så gör jag nog det till viss del är jag rädd. Jag har en del saker som jag brukar "kolla upp" innan jag kan tänka mig inleda ett förhållande som exempel; verkar personen vara lättsårad, har personen många kompisar (som jag då kommer bli nojig och avundsjuk på/över), beteenden som jag kommer störa mig på, småsaker jag överanalyserar, etcetera, etcetera. 

Det är ju verkligen hemskt att jag gör såhär när man tänker på det och det allra mesta skulle ju gå att komma runt. Men det bottnar någonstans i att jag vill inte såra mig själv eller personen mer än nödvändigt, och även om det är sårande att inte få en riktig chans så är det ändå "bättre", på något sätt. 🤔

solus
3/10/14, 9:42 AM
#2

Brukar också göra så… man är rädd att dom ska tycka att man är "för mycket" när man har sina dagar och är rädd att hen ska bli rädd för mig…

http://solus.blogg.se/ 

[Memento Mori]
3/24/14, 12:06 PM
#3

#2 Yes, det där känner jag också igen tyvärr. Och ännu en grej som jag kom på, jag vill gärna "se" att personen vill vara med mig så jag kan backa utan vettig anledning för att få veta om personen "verkligen vill vara med mig", typ. Logiskt. Eller nåt. 😎 

Hehe, jag är såå hemskt dålig på förhållanden känner jag nu. 😃

Upp till toppen
Annons: