Annons:
Etikettsymtom
Läst 409 ggr
[Memento Mori]
2014-02-27 13:00

Internet

Hur upplever ni av att vara på olika forum, chattrum, etcetera? 

Lite konstigt fråga kanske man jag kan förklara lite hur jag menar, för min del så fungerar internet lite som en "barriär" mellan mig, mina känslor och personerna jag pratar med. 

Det blir som inte riktigt lika "verkligt" på ett sätt, även om man såklart fortfarande känner av sina känslor, man uppskattar, gillar, älskar, hatar, blir sårad och även oroar sig för att personen ska lämna en. Men det är inte "livsavgörande" på samma sätt som det är "på riktigt". 

Ska kanske tillägga att jag tänker på såna personer som man bara känner via nätet men att man fortfarande "umgås" och känner varandra relativt bra.

Så, hur känner ni, är det lite samma för er? 🙂

Annons:
[Memento Mori]
2014-02-27 13:05
#1

Jag har ju redan sagt vad jag tycker och tänker och dessutom så har jag ju social fobi så jag har ju lite allmänt svårt att träffa människor "på riktigt" eller vad man kan kalla det. Känns mycket lugnare och man kan vara öppnare på det här sättet. 😎

Lia
2014-02-27 13:42
#2

Jag blir lika nervös när jag ser att någon kommenterat det jag skrivit, som när jag ska prata i verkligheten! Men jag sitter ändå här, för jag ser det som bra träning ^^

[Memento Mori]
2014-02-27 15:42
#3

#2 Men det är ju jättebra att du känner att du "vågar" då eller vad man kan säga.😛 Själv så har jag ju "härdat" lite sen jag blev Sajtvärd på Social fobi men första månaderna där var ju något nervösa.. 😃

Men nu tänkte jag lite mer på dom andra känslorna som, är ni lika "lättstötta", arga, ledsna eller så som man kan bli när man inte sitter bakom en skärm? 🙂

Lia
2014-02-27 16:09
#4

Jaha! Ja, jag är precis lika arg och stött när folk skriver något dumt som när de säger det. (I mina ögon dumt minst i alla fall!) Och så skriver jag då gärna något spydigt och onödigt tillbaka. Sen när jag får svar blir jag lika skräckslagen varje gång (som när jag pratar med "främlingar" irl) 😃 Då kan jag undra varför jag fortsätter göra likadant tillbaka… Men jag kan inte hjälpa det, och så är det igång igen!

Upp till toppen
Annons: