Annons:
Etikettdiagnos
Läst 450 ggr
[Memento Mori]
2014-02-26 16:34

Emotionellt Instabil Personlighetsstörning

Snabbcheck; Brukar ni säga Borderline eller Emotionellt Instabil Personlighetsstörning, när ni pratar om diagnosen?

Annons:
Lia
2014-02-26 16:48
#1

Det är inte ofta jag använder Emotionellt Instabil Personlighetsstörning (titta bara så långt det är!) men jag gör det nog mest när det handlar om ett lite mer medicinskt sammanhang. Annars säger jag bara borderline. Jag tar i alla fall inte illa upp av det, även om det säkert finns de som gör det. 🙂

[Memento Mori]
2014-02-27 18:42
#2

Jag säger också "Borderline" lite av samma anledning, det andra är så väldigt långt. Fick inte ens plats i varken rubriken eller svarsalternativet så jag blev tvungen att korta ner det till "Emotionell personlighetsstörning" men ni förstår säkert ändå. 👍

Dessutom så känner de flesta till "Borderline" medans "Emotionell instabil personlighetsstörning" är lite mindre känd.

Lia
2014-02-27 18:45
#3

Hahaha! Åhhh hur tänkte de som gav störningen namnet? xD

I och för sig har jag en tandsjukdom, och måste gå runt och säga att jag minsann har dentinogenis imperfecta. Fast det var visst lättare att säga kom jag på 😛

[Memento Mori]
2014-02-27 18:51
#4

#3 Jaa du, säg det. 😃 Dessutom så förkortas det väl inte som EIP utan då är det IPS som i Instabil Personlighets-Störning? Så ingen logik någonstans är jag rädd. 😉

Lia
2014-02-27 18:56
#5

#4 Nej mycket lättare då att bara förkorta det BPD, internationellt och bra

Upp till toppen
Annons: