Behandlingar

Behandling av separationsångest.

2017-08-16 21:14 #0 av: Annielle

Hej hej! 

Jag brukar inte vara här inne särskilt ofta trots att jag har emotionellt instabil personlighetsstörning diagnosticerad sedan lång tid tillbaka.

Något som min nuvarande psykkontakt frågade mig idag var om jag fått någon hjälp/behandling för min separationsångest, det har jag aldrig fått och har ärligt talat konstigt nog aldrig ens tänkt på att det skulle finnas någon sådan behandling...

Känns ärligt talat för j-ligt att inte ha fått hjälp med det med tanke på hur separationsångesten har gått som en röd tråd genom hela mitt liv och förstört så mycket och fortfarande gör det.

Så, till min fråga har ni fått någon särskild behandling för er separationsångest? Hur har den i så fall gått till?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2017-08-17 08:40 #1 av: Annielle

Ingen???

Anmäl
2017-08-17 14:53 #2 av: 91Marran

Jag har inte fått någon hjälp alls, fast jag skulle behöva det. Kommer inte att få heller då jag kan "hantera" det enligt läkaren. Så länge jag inte skadar mig pga. det så är det inget som behövs tycker läkaren.

Anmäl
2017-08-17 16:18 #3 av: Annielle

91Marran Usch vad tråkigt att höra! Ledsen Så lidandet räknas inte hur j-ligt det än må vara enligt din läkare?!? Vad innebär förresten att kunna "hantera" det? 

Anmäl
2017-08-21 17:50 #4 av: 91Marran

Härda ut, lida igenom det. Jag skadar ju inte mig själv. Trycker bara med en gaffel i handen och det är inte skadligt för det blir inga men av det.

Berättade att jag känner mig förföljd och att någon är ute efter mig. Då frågade hon hur jag löser det? Jag sa att jag gömmer mig livrädd under täcket. Vad bra att du har en lösning svarade hon.

Anmäl
2017-09-18 16:11 #5 av: Lindb

Finns nog ingen behandling specifikt inriktat på det problemet, men i en DBT-behandling så berör man ju ämnet, och lägger upp behandlingen rätt individuellt och efter behov. Har du gått en sådan behandling?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.