Annons:
Etikettskriver-av-mig
Läst 3276 ggr
Anonym
Anonym
7/23/16, 2:01 PM

Känns som att alla är emot mig

Jag har senaste veckan fått som en klarhet att det är självklart att alla är emot mig och att jag varit så extremt dum och blåögd som trott att folk vill gott. Jag är så arg på mig själv att jag låtit mig blivit så lurad.

Psykiatrin och boendestödet säger typ samma sak att jag inte har nån sjukdom utan bara ett omoget beteende och att de inte kan hjälpa mig på något sätt. Jag har diagnoserna Borderline och Bipolär enligt läkare. Men annan personal säger bara att det inte finns något att göra och det får ju mig att tappa hoppet.

Min psykolog sa att jag skulle bli vän med en person som har liknande problem som mig. Vi har bestämt fem gånger att träffas och hen har sagt att det ska bli så roligt, men dyker sen inte upp och hör inte av sig heller. Mina tankar går till att hen och psykologen har bestämt detta för att trycka ner mig ännu mer.

Annons:
Honestyisdead
7/23/16, 2:13 PM
#1

Varför skulle en psykolog vilja trycka ned dig?

Anonym
Anonym
7/24/16, 6:14 PM
#2

Det kan ju bara hon svara på, men hennes agerande tyder på det.

Honestyisdead
7/24/16, 6:23 PM
#3

Jag tror och hoppas att det är som du missuppfattat.  För om en psykolog håller på att trycka ned sina patienter blir dom inte långvariga.

Mår man inte bra är det lätt att känna som att alla är emot en trots att det inte är så. Tycker du ska prata med psykologen om det eller byta psykolog.

Anonym
Anonym
7/24/16, 8:32 PM
#4

Till och med grannarna pratar skit om mig, jag hörde dom igår kväll då de satt på uteplatsen.

Obsrep
7/26/16, 7:22 AM
#5

Att känna som du gör är otroligt smärtsamt och jag tänker att du kan göra några enkla saker för att ta dig framåt.

Kolla fakta - stäm av med personerna du upplever gå emot dig. Det kan bli tufft att höra "sanningen", men då är du i alla fall klar med ämnet. Uttryck dig på ett icke-dömande eller värderande sätt; "Jag har upplevt det som att…", "Jag behöver fråga dig om en sak…". Försök att beskriva ämnet så neutralt du kan.

Släpp dömanden om dig själv - det finns ofta rimliga anledningar att bete sig ogenomtänkt. Det är dock svårt för andra att se rimligheten i din eventuella reaktion. Alla beteenden har en orsak.

lunaaa
12/4/16, 2:12 PM
#6

Kan också få den känslan att folk vill mig ont, även om de inte vill det, min psykolog var också oseriös och skrev massa lögner i min journal för att hon sagt saker som hon inte får..

Annons:
Upp till toppen
Annons: