Annons:
Etikettrelationer
Läst 846 ggr
MammaT
4/8/16, 9:36 PM

Dotter/borderline/resa

Hej, min dotter (20) fick diagnosen adhd bär hon var 16, dock var BUP nära att sätta borderline istället. Redan då visste jag att hon inte har adhd och kände direkt när de sa borderline, att de hade prickat rätt. Ändå satte de adhd som diagnos. Nu är jag säkrare än någonsin att hon måste ha bordeline och hoppas på ny utredning snart. Men nu är hon myndig Och jag kan inget göra. Nu ska jag och hennes 2 yngre syskon snart resa utomlands tillsammans med henne i 2 veckor och hon är just nu inne i en av hennes "svåraste" perioder. Alla i omgivningen har fått känna på kängan. Jag är nu väldigt orolig för resan och hur det ska gå, framförallt att hennes småsyskon ska få utsättas för saker av henne. Jag är själv är sjukskriven för akuta stressymptom och högt blodtryck. Snälla, har ni några tips eller råd? Hur ska jag hantera henne/resan/allt för att få det att gå så smidigt som möjligt??? Jag har nästan lust att hoppa över redan helt, men barnen skulle bli så besvikna.

  • Redigerat 12/18/20, 3:34 AM av Lia
Annons:
Honestyisdead
4/8/16, 9:52 PM
#1

Om det är så illa hade jag talat om för henne att hon får stanna hemma. Att det inte går att hon förstör semestern.

[emds123]
4/23/16, 12:10 AM
#2

Jag skulle tipsa att reta inte hennes aggresivitet eller nerver. Alltså gör det så lätt för henne i omgivningen som ni kan.

Upp till toppen
Annons: