Annons:
Etikettbehandlingar
Läst 1889 ggr
immobilized
2016-03-15 13:25

Väntar på utredning

Hoppas det blev rätt grupp nu.

Ialla fall, jag är 26 år gammal och jag väntar nu på en utredning gällande borderline. 

Hur går en utredning till?
Hur lång tid tar det ca?
Om det visar sig att jag har borderline, vad kan jag kräva av psykvården då?

Ni får ursäkta mig men jag är sjukt förvirrad och känslomässigt kaos just nu. Är sjukskriven för övrigt.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

  • Redigerat 2020-12-18 02:45 av Lia
Annons:
Lia
2016-03-15 14:12
#1

Hej! Min utredning tog runt 3 månader eller nåt. Det berodde på att vi inte bara utredde borderline, utan i princip allt egentligen haha. Jag fick fylla i massa formulär, kanske 50 sidor, och diskutera olika frågor med utredaren. Så det tog många möten att bli färdig. Precis när jag var klar skulle hon på semester så jag fick vänta en månad på resultat och behandling. Tack vare min borderline har jag fått rätt till aktivitetsersättning. Jag får också kontinuerlig kontakt med läkare och kommer alltid få tillgång till psykolog. Jag får också delta i olika behandlingar som riktar sig till borderlinepatienter, som MBT och DBT. Att få diagnosen har alltså hjälpt mig mycket.

immobilized
2016-03-16 11:06
#2

#1
Tack så himla mycket för ditt svar!
Det gav mig hopp. Just nu är det mest kaos av känslor, tankar och allt annat. Så jag vill bara få påbörja min utredning så jag kan få svart på vitt.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Lia
2016-03-16 12:15
#3

#2 Ja för mig var det också överväldigande i början. Men nu har jag helt accepterat min diagnos och kan till och med vara glad över den ibland. För visst blir jag 10 gånger mer arg och ledsen än de flesta andra, men lär älskar också 10 gånger mer :-) Alla känslor är ju förhöjda, och i det stora hela är jag tacksam för det positiva som följer med. Hoppas du finner ro i din diagnos om du får en, det finns något bra och hoppfullt med allt!

immobilized
2016-08-22 14:01
#4

Nu har utredningen påbörjat 🙂

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

IaMiaMaria
2016-08-26 16:30
#5

Min utredning gällande bara borderline gick ganska snabbt. En sjuksköterska och jag fyllde i ett självskattningsformulär och sen fick jag träffa en psykolog som gjorde en intervju med massa frågor på kanske två träffar. Sen var det klart och jag fick den diagnosen. Sen har jag gjort andra utredningar som tagit lite mera tid än så.

Hoppas att det går bra och att du får nåt svar och kan få bra hjälp med dina besvär.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: