Glädjeämnen

Det ljusnar

2016-02-08 23:58 #0 av: Lia

Min pojkvän fick jobb som försäljare i december, det var superkul och han fick sin första lön på ca 8500 kr. Plötsligt kunde vi hitta på saker ihop utan att vara så låsta! Han är 20 och bor fortfarande hemma och hade planer på att göra det tills vi kunde flytta ihop om 1,5 år, när jag är klar med gymnasiet. Eftersom hans mamma och låtsaspappa är så rika att det nästan växer pengaträd i trädgården kändes det som en bra tid att nu kunna spara lite. Nyligen berättade hans mamma att han skulle få börja betala lite för sig hemma, vilket låter rimligt eftersom han är vuxen och allt. I fredags fick han veta att de skulle ha 2500 kr. Det kostar att leva, och det är bra mycket billigare än att skaffa eget boende, men de bor på en åker med värdelös bussförbindelse en timme från hans jobb, och nästan 4 timmar från mig. Och jag kan inte vara där, så det blir mycket resande och mycket pengar på det för hans del. Så eftersom den summan är en droppe i havet för hans mor kändes det inte speciellt roligt. Jag betalar visserligen mer än det hos min mamma, men hon behöver min del av kostnaderna, det gör inte hans mamma. Han trivs inte heller där, så nu i helgen bad han mig hjälpa honom att hitta ett rum i Malmö. Sagt och gjort, på fredag ska han skriva kontrakt för ett rum i en lägenhet där det bor en trevlig medelålders kvinna där jag är mycket mer välkommen än jag någonsin varit hos pojkvännens egen mamma. Nu kan vi spendera varannan helg hos honom också! Och vi slipper ta in på hotell när det är fest eller annat kul i stan. Det kunde knappast löst sig bättre. Plus att mamma kommer få mer egentid här hemma nu, så alla är glada!

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl
2016-02-11 22:54 #1 av: 91Marran

Vad härligt att höra att det löser sig för er :-) Lycka till nu.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.