Annons:
Etikettskriver-av-mig
Läst 662 ggr
redheadgeorgeous
9/5/15, 12:59 PM

Emotionell Instabil Personlighetsstörning

Fick förra måndagen, alltså för snart två veckor sedan veta att jag har IPS, har sedan länge misstänkt detta och tjatat om att jag vill veta om det är så. Sist jag var uppe på mina vanliga samtal på psyk mottagningen fick jag äntligen veta att det är så. På ett sätt är det skönt eftersom jag kan få mer hjälp med mina problem och dessutom att kunna förklara för personer runt mig varför jag alltid reagerat som jag gjort tidigare. 

Kommer även att ta upp med min kontakt angående någon mer medicin eftersom de jag har nu hjälper med det vi diskuterade innan detta kom upp, men har aldrig funkat fullt ut. Därför kanske jag äntligen kan få lite mer hjälp med att få rätt medicin för mina symtom.

Har sedan tidigare diagnosen ADD och Social fobi, men att även få IPS på kartan över mig själv känns väldigt skönt, men samtidigt lite skrämmande trots att jag läst om det mycket redan innan.

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

  • Redigerat 12/18/20, 10:42 PM av Lia
Annons:
IaMiaMaria
9/6/15, 10:07 PM
#1

Ta även upp med in kontakt om DBT, det hjälper många med IPS.

Jag har gått i DBT och fick en del tips, men det har inte hjälp mitt mående, men jag har också en del annan psykisk problematik än ändas IPS.

Jag hoppas att du får bra hjälp så att du får må bra och kan leva ett normalt liv.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: