Annons:
Etikettövrigt
Läst 1232 ggr
Lia
8/24/15, 7:59 PM

Flera personlighetsstörningar

Idag när jag var hos min psykolog samlade jag på mig mod för att fråga om jag möjligtvis inte kunde utredas för fobisk personlighetsstörning, då jag tycker att det stämmer bättre in på mig än social fobi. Då sa han att alla personlighetsstörningar utreddes när jag utredde borderline. Så han gick tillbaka i tiden och tittade. Till min stora förvåning hade jag både fobisk personlighetsstörning OCH tvångsmässig personlighetsstörning! Det var intressant, menade han. Konstigt att den informationen inte nått min behandlare… Jag har inte riktigt smällt det än, men pusselbitarna faller lite mer på plats nu, och det är jätteskönt. För har man väl uppfyllt kriterierna för personlighetsstörning är det ju lättare att uppfylla fler än en specifik personlighetsstörning. Så! Har ni flera personlighetsstörningar?

Annons:
LiindaH
9/4/15, 5:24 PM
#1

Diagnotiserad med Borderline, utredds för ADHD/ADD.
Men någon läkare inom denna kommun tycker jag har fobisk personlighetsstörning, MEN inget min läkare i Öppenvården fått information om eller står i min journal!

// Liinda

IaMiaMaria
9/4/15, 9:37 PM
#2

Är diagnostiserad med Borderline samt Bipolär typ två. Men har nyligen gjort om testet för personlighetsstörningar och då uppfyllde jag tydligen kriterierna även för fobisk, depressiv, paranoid, och schizoidpersonlighetsstörning. Nu lär jag ju inte ha alla, vi skulle utreda vidare….

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Marvel-lous
9/10/15, 11:31 PM
#3

Utöver borderline har jag även tvångsmässig personlighetsstörning.

Hade fobisk när jag var yngre, men har arbetat hårt med just den delen. Den är aldrig helt borta men jag är en helt annan person idag än då; då kunde jag inte ens ringa ett samtal - numera är jag (om tillfälle ges) en väldigt social och pratglad person. :)

Magrat
9/15/15, 11:09 PM
#4

Ingen mer personlighetsstörning men PTSD och Dissociativ störning UNS.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Funk4
10/10/15, 11:16 AM
#5

#4 Skulle gärna vilja höra dig berätta lite mer om UNS, jag har hört flera på sistone omnämnda det men har inte varit läge att 'fråga ut' dem😶? Intresserad.

IaMiaMaria
10/14/15, 11:54 AM
#6

Min psykolog pratar nu om personlighetsstörning UNS då jag har lite av allt, men inte klockrent på någon särskilt.

UNS betyder ju unspecefied, ospecificerad. Att det inte är hel fast ställt vilken sort det handlar om.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Annons:
Magrat
10/14/15, 4:49 PM
#7

#5 Vet inte vad du vill veta riktigt, Det är en dissociativ störning utan närmare specifikation. Jag stänger av ibland, känner inte igen min spegelbild, får utanför kroppen upplevelser osv.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Tuulikki]
10/16/15, 8:27 AM
#8

Borderline, tvångsmässig personlighetsstörning, bipolär. 

Förmodligen ADD också men det vill de inte utreda. De säger att symptomen lika gärna kan vara inbakade i mina andra diagnoser.

Upp till toppen
Annons: