Annons:
Etikettbehandlingar
Läst 1067 ggr
[Torpedtass]
2015-05-27 21:45

Mediciner

Vilka mediciner äter ni, om ni äter några?
Själv har jag inga mediciner och ställer mig frågande till om sådant ens funkar, jag vet i alla fall att anti-dep mediciner är lönlöst att ge mig för de biter inte.

Annons:
VildaVittra
2015-05-27 21:52
#1

Jag äter inget alls, tvärvägrar antidepp då jag blev mer instabil av dom och lugnande inte alls tog bort ångesten utan bara gjorde mig groggy.

Men har upptäckt något intressant nu med min gallsten och det är att Spasmofen tar bort typ 90 % av min ångest som "biverkning" även om det är en värkmedicin egentligen, förvisso narkotikaklassad.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Torpedtass]
2015-05-27 21:54
#2

#1 Samma effekt fick jag av anti-dep. De gav mig Atarax ett tag också, den gjorde mig trött men ack humöret dagen därpå.

Enda jag vet hjälpte var när jag tog Citodon mot mina reumatiska smärtor, blev ju hög på den så då var man cool lugn. 😃😂

Lia
2015-05-27 21:56
#3

För mig var SSRI också helt värdelöst. Det hjälpte aldrig utan gav bara massa biverkningar. Jag vet inte heller hur många jag testat, för många förmodligen. Vill slut fick jag testa Stämningsstabiliserande, litium. Då hände det grejer! Inga biverkningar mer än törst, och jag mådde tillräckligt bra med fulldos. Nu har jag också fått Cymbalta, SNRI, mot ångest. Tycker det börjar fungera också, det enda negativa är lite yrsel, men det lär ju försvinna. Så mitt tips är Stämningsstabiliserande. Många tror att det bara hjälper bipolära, men det fungerar även vid borderline och djup depression. Hoppas verkligen det löser sig för dig!

[bluepearl]
2015-05-28 18:27
#4

Äter Venlafaxin som jag nu trappar ner eftersom de inte hjälper alls. Fick dem trots att min morfar var bipolär (ev jag med) och då ska man inte äta dem.

Zadeira
2015-05-31 20:30
#5

Du kan ju inte medicinera bort borderline, men du kan dämpa symtomen med mediciner (i vissa fall, på vissa personer. Allt gäller ju inte alla såklart)

Jag tar Fluoxetin (som jag funderar på att sluta med) pga depressivitet och hetsätningsproblematik i samband med borderline. Atarax vid behov pga ångesten (men kan bara ta den på kvällar pga dåsighet).  Har under ett års tid även haft Quetiapin (ska vara stämningsstabliserande och även hjälpa mot min dåliga nattsömn) men är på väg att trappa ut den för vi misstänker att den bidrar till min konstanta slöhet och gör det värre.

Utöver det så tar jag sömntabletter 1-2 gånger i veckan. 

Personligen funderar jag på att prova att slussa ut alla mediciner (i samråd med läkaren) för att testa om det gör någon skillnad. Jag börjar nämligen misstänka att efter 2 år i DBT-behandling så har min borderline förändrats så pass mycket att jag tvivlar på att medicinering kan göra mer för mig nu när jag trots allt är så pass mycket stabilare i psyket.

Upp till toppen
Annons: