Annons:
Etikettrelationer
Läst 944 ggr
Lia
5/6/15, 2:11 PM

Du gillar inte mig, jag är för dålig

Så känner jag alltid inför andra människor. Ingen gillar mig, för jag är för dålig. Jag träffade en kille på valborg, pojkvännens klasskamrat. Vi klickade verkligen, och han brydde sig om mig, det kändes så äkta. Vi hade jätteroligt och jag kände verkligen att det var ömsesidigt. Men så klart under inflytande av alkohol. Dagen därpå var jag övertygad om att han absolut inte kunde menat något han sa. Jag har knappt vågat skriva till honom, fast än han bad mig göra det. För det var just det, han sa det när han hade druckit. Jag måste missuppfattat. Jag har skrivit till honom en gång. Det har varit jättejobbigt, för varje grej han sagt har jag börjat analysera och tolka och känt att han minsann tycker att det är jobbigt att höra från mig. När vi träffades sa han att han ville umgås med mig och min kille till helgen. Nu är jag osäker. Han kanske inte alls vill? Jag kanske är till besvär, jag har ju svårt att äta med min ibs. Och jag är så hemskt osäker och säger bara fel saker. Hur ska jag någonsin veta om det folk säger är äkta och ifall de verkligen bryr sig och vill umgås? Nej då är det lättare att bara isolera sig från omgivningen och slippa känna sig så himla dålig och otillräcklig.

Och här är största anledningen till att jag aldrig lyckas behålla några vänner.

  • Redigerat 12/18/20, 3:04 AM av Lia
Annons:
Lindb
5/23/15, 8:46 PM
#1

Kunde inte sagt det bättre själv, story of my life. Jag har till och med gått emot känslan, tagit initiativ och tänkt att skitsamma, om personen ändå inte gillar mig så är det inte rätt. För jag är en sådan som egentligen är framåt och tar initiativ. Men åh så mycket bullshit man försöker intala sig själv när man egentligen är sjukt osäker och egentligen vill ursäkta hela sin existens.  Alltid efter att jag har träffat nya människor är det kaos i huvudet. "Sa jag något konstigt, gillade personen verkligen mig, undra om den ljög, alla säger så på fyllan, tänker den något konstigt om mig, pratar den skit, vill den träffa mig igen". 

Det sjuka är att oftast så glömmer jag att fundera ut om ens JAG gillar personen till att börja med.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Upp till toppen
Annons: