Skriver av mig

En dröm för er?

2015-01-15 04:15 #0 av: Lia

Jag känner ofta att jag inte lever som jag hade önskat, just för att jag inte mår tillräckligt bra för att försöka göra det. Man kan ha både större och mindre önskemål om vad man vill göra och ha det. Och vem lever det perfekta livet egentligen? Men när man mår dåligt blir det ofta synligare.

Så hur vill ni ha det? Hur skulle ni vilja spendera ert liv om ni hade orken och styrkan?
Vad har ni för små och stora önskemål om en schystare vardag?

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl
2015-01-15 04:28 #1 av: Lia

Mina mindre önskemål är: 

• Att kunna gå och lägga mig i tid utan ångest (japp, här sitter jag lite över fyra på morgonen och filurar) och lyckas gå upp i tid. Ungefär sådär 7-8 på morgonen. Då kanske det är lagom att gå och lägga sig vid 23. Men det är då ångesten kryper sig på och tvingar mig att sitta här i 5 timmar till. Hm, jag får nog ta tag i det där...
  • Att kunna sätta av lite tid till att göra läxor utan att känna mig stressad av allt annat jag borde göra. Det hänger nog ihop med önskan ovan. Det vore jättebra, för då slipper jag sen sitta och råplugga dagen innan ett prov.
  • Att komma iväg till simhallen. Det borde egentligen inte vara ett så jättestort problem. Jag har redan badkort, men det kostar ju att ta sig dit, och jag får inget studiebidrag längre. Dessutom hänger det ihop med ovanstående punkter också. Men å andra sidan är det värt det då man mår mycket bättre av lite motion!
  • Och att äta lite nyttigare! Jag har på något vis fastnat i någon dålig julhelg-spiral där man tydligen får äta hur mycket onyttigt som helst. Detta hänger nog också ihop med motionen och motivationen.

Så med det sagt är det nog bäst att gå och lägga mig i tid. Eller ja, finna roten till ångesten, arbeta bort den och SEN gå och lägga mig i tid Skrattar

Mina större önskemål är:

• Att börja spela fiol, vilket egentligen inte är ett så oövervinnerligt mål, utan det är ekonomin som sätter käppar i det hjulet. Men tids nog är det inte en omöjlighet i alla fall!
  • Lyckas bli färdig med allt vad skola heter. Och jag är på god väg, en kurs i taget.
  • Och att börja dansa balett, vilket antagligen aldrig kommer gå med tanke på alla somatiska diagnoser jag dras med. Och det blir ju inte bättre med tiden direkt. Men jag har det i alla fall som en sorts önskan här i livet!

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.