Om Borderline

Lågfungerande

2015-01-11 00:54 #0 av: Lia

Det finns olika typer av borderline. Personer med lågfungerande typ har ofta svårt att ta hand om sig själva och är oftare inlagda än personer med övriga typer. De har mycket ofta humörsvängningar och har svårt att bibehålla relationer till andra människor. De kan även skada sig själva eller hota om självmord för att undvika inbillade eller verkliga separationer, eller för att få sympati från nära.  De kan ofta uppfattas som manipulativa. Denna typ skiljer sig från högfungerande typ.

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl
2017-01-04 22:48 #1 av: bena

Vart har du läst att det skulle finnas fem typer av IPS? Vad jag vet så finns det tre "typer" och det är introvert och extrovert och sen kan man givetvis vara en blandning av de båda. Dock pratar psykiatrin sällan om vilket man är eftersom det är samma behandling för båda. Att dela in i hög och lågfungerande ser jag inget vidare syfte med (och vad jag vet delar psykiatrin inte heller in det så, åtminstone inte skriftligt) eftersom det kan skifta enormt.. Om jag tittar på definitionen av låg och högfungerande så har jag varit högfungerande för att sedan bli extremt låg fungerande och för att sedan bli högfungerande igen och slutligen frisk förklaras.

Anmäl
2017-01-04 22:59 #2 av: Lia

#1 Kommer inte ihåg var jag läste det då det var två år sen nu. Men visst kan man ändra från låg- till högfungerande. Det beror ju helt på hur man mår just då.

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.