Annons:
Etikettskriver-av-mig
Läst 478 ggr
Evelina!
2015-01-02 20:16

Tar allting så personligt

Ja, det är mitt största problem just nu - att jag tar allting så personligt. Min bil har gått sönder - det tar jag som att det är konstruerat för mig och att mitt tak börjat läcka in kände jag var direkt riktat mot mig. Trots att jag varken haft sönder bilen eller gjort någonting med taket.

Skickade även ett PM till en person här på iFokus med lite önskemål och när jag inte fick min vilja igenom tog jag även det väldigt personligt, trots att jag vet att de allra flesta skiljer på sak och person.

Kort sagt känner jag mig så sjukt sårbar över att ta allt så himla personligt, jag skulle vilja bli bättre på att tänka att allt inte är riktat direkt mot mig, utan att negativa saker kan hända i alla fall.

Någon med tips på hur man kan hantera det här? Tacksam för svar!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Lia
2015-01-02 22:54
#1

Jag kämpar också med det där. Fast samtidigt trycker jag ner mig själv. Typ hela universum går emot mig - men om jag tänker så känner jag mig egoistiskt som tror att jag skulle vara så viktig. Usch, många känslor att tampas med, så jag förstår hur du känner. Tyvärr har jag inga tips 😕

Allt oviktigt
2015-01-04 17:07
#2

Jag brukar fundera över hur jag skulle tänka om det hände någon annan. Hur skulle du exempelvis tänka om någon av dina vänners bil gick sönder? Tänker du då att det beror på ägaren eller otur om du vet att de har tagit hand om bilen?

Upp till toppen
Annons: