Annons:
Etikettsymtom
Läst 1218 ggr
vaniljkaka
10/21/14, 8:45 PM

Tröttnar på husdjur, vill ha nytt osv

Jag vet inte om det har med borderline att göra, men jag undrar om… det kan ha de? läste att någon på familjeliv skrev något om det. 

Ang djur, jag har köpt djur, sen är de inte lika kul längre. Så börjar jag fundera på ett annat djur och känner värsta glädjen och super sugen för att köpa de. Alltid blir jag sugen på mer djur… ena dagen kan jag vara helt säker på att jag ska skaffa två ökenråttor medans nästa dag vill jag ha en kanin. Jag sitter på blocket och funderar på vilka jag ska köpa… åh det är så jobbigt att aldrig bli nöjd och att alltid känna sug efter nått nytt djur bara för det känns som att då blir allt bättre! 
Någon som känner igen sig? är de något som är typiskt för borderliners?

Annons:
*~HamsterHamster~*
10/21/14, 8:46 PM
#1

Jag tycker bara att det låter respektlöst, du har tatt ansvar för ett djur och så ska man inte bara tröttna på det. det måste man tänka på innan man skaffar ett djur.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

vaniljkaka
10/21/14, 8:50 PM
#2

# 1 det vet jag redan om. Var inte såna svar jag bad om

VildaVittra
10/21/14, 8:54 PM
#3

#1 Nu är ju en personlighetsstörning inget man väljer att få, och din typ av kommentar alstrar bara mer ångest, så TS kanske blir ännu mer instabil och blir frestad av ännu fler djur. 

TS, ja det kan ha att göra med borderline. Vi har i regel väldigt svårt att styra över våra impulser. Kanske ska du försöka angripa problemet från ett annat håll, som att jobba med djur istället? Det finns ju något som heter wwoofing, där man jobbar gratis på gårdar. Kanske det är något för dig, för tröttnar du så är det ju ändå någon annan som äger djuren.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

*~HamsterHamster~*
10/21/14, 8:58 PM
#4

Var glad för det du har, var glad att du har det och ta hand om det med ansvar. Man måste lära sig uppskatta allt man har och skydda det man har, det finns inte oändligt mycket på denna värld. 

Jag själv skulle vilja ha hur många djur som helst, men jag tröttnar inte på mina andra djur och jag vet att jag inte har tid med oändligt många djur också om jag skulle vilja rädda vartenda lilla liv på denna värld, men ur respekt för djuren och för att jag vill sköta dessa på det sätt de förtjänar och för att jag vill ha tid för dem  allihop så skaffar jag inte mer.

Hoppas att detta är ett svar som är mer efter din smak ^^

Men härmed ber jag om ursäkt, Tänkte som vanligt inte efter riktigt. En sak jag borde lära mig. Förlåt.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Lia
10/21/14, 9:39 PM
#5

Håller helt med #3 ! Det är viktigt att ta reda på vilken sajt man är inne på och vad det handlar om innan man kommenterar. Det blir ju lätt så fel!  

#0 Det kan absolut kopplas till borderline. Impulsivitet är något många av oss har. Och det kan ställa till det för oss. Jag vill också ha en massa djur hela tiden. Dock har jag lärt mig att hantera min impulsivitet så pass att jag aldrig köper eller gör något stort utan att ha tänkt på det en viss tid och samlat tillräckligt med info om det. Men det är ändå lätt att göra snedsteg, vi är ju inte mer än människor. Jag kommer alltid veeeerkligen vilja ha den där tv-serien och musikalbumet och klänningen och kjolen och skorna och…

Får du hjälp för dina symtom?

vaniljkaka
10/22/14, 8:38 AM
#6

Tack för svaren. 
Jag har aldrig gjort mig av med något djur jag skaffat. För jag är en sån djurvän ändå. 
Men varje dag får jag en ny ide om vilket djur jag ska skaffa, jag planerar, skriver till blocketsäljare och frågar massa. Fast jag vet att vi inte kan ha fler djur. 

Just nu har jag  två marsvin, en dvärghamster, tre gerbiler och fiskar. Kanske inte låter så mycket men i en liten lägenhet är det trångt :P Gerbilerna och fiskarna har jag helt tröttnat på, dom tar min pojkvän hand om. Ändå vill jag skaffa möss, en hane till hamsterhonan och para, katt eller hund. Ett till marsvin.
Fast jag säger ju nej till mig själv. Men det är så jobbigt.

Annons:
jela96
10/22/14, 12:54 PM
#7

Hej! Jag förstår hur du känner! Jag har ingen diagnos utom panik ångest men misstänker borderline eller Adhd. Jag är som dig. Har förtillfället 2 Kaniner och är jourhem åt en katt men är fortfarande inte nöjd! Jag älskar mina kaniner såklart och skulle inte göra mig av med dom! Dock bestämmer jag mig varje dag för att de ska bli en katt eller en hund eller en till kanin eller varför inte en hamster! Jag kommer ofta i bråk med närstående för att i den stunden SKA jag ha det djuret och nöjer mig inte med det jag har.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Geru
10/25/14, 2:15 PM
#8

Som jag sagt till tjejen som har borderline: Om din önskan är kvar efter några månader så är det antagligen någonting som du vill. Annars inte. Så tålamod, helt enkelt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Upp till toppen
Annons: