Annons:
Etikettsymtom
Läst 1124 ggr
redheadgeorgeous
10/18/14, 5:27 PM

(x) Ångest och självhat

Har precis varit i affären och handlat eftersom mjölken var slut. Såg en god juice jag ville ha och köpte, med päron. Kommer hem och min man frågar vad mer jag köpte och svarade på det. Han blir förbannad över att jag inte köpt apelsinjuice till honom och sa att han snart häller ut mitt eftersom jag aldrig tänker på honom.. Ångesten bara sköljer över mig och tankarna att jag är värdelös, inte duger, är en hemsk fru kommer upp. Vill bara ta fram mitt rakblad ur lådan och gå loss på min arm. Varför gör jag fel hela tiden? Varför lär jag mig aldrig..

Hatar denna känslan!

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

  • Redigerat 12/18/20, 10:38 PM av Lia
Annons:
VildaVittra
10/18/14, 5:41 PM
#1

Ursäkta, men vad är det för knöl du är gift med? Ingen kan läsa tankar och han kan väl lika gärna dela päronjuicen med dig? 

Jag tror inte alls att du gör fel hela tiden, jag tror snarare att han har orimliga krav på dig, sådana som är omöjliga att uppfylla.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zadeira
10/18/14, 5:45 PM
#2

Men du, hade han bett dig att köpa apelsin-juice till honom? Du verkar inte dricka samma juice heller eftersom då hade du förmodligen köpt den åt er båda, så du kan ju inte hålla koll på om hans saker är slut.

En sak som min borderline har lärt mig är att andra är inte tankeläsare men det är INTE jag heller. Ber man inte mig att köpa apelsinjuice och jag inte själv dricker det kan man inte räkna med att jag ska veta att den är slut och man vill ha det hemköpt. På samma sätt måste jag givetvis bemöta min pojkvän och vara tydlig med att "min mjölk är slut, om du ska till affären under dagen så snälla köp hem en till mig." För han är inte tankeläsare och jag kan inte begära eller bli arg på honom om han inte vet det.

Det har inte med att du inte tänker på honom att göra eller att du inte vill göra saker för honom, utan att vissa saker har man helt enkelt inte i huvudet, särskilt om det är något man inte själv brukar köpa hem eller så…

Lia
10/18/14, 5:48 PM
#3

Håller helt med #1 ! Nog för att vi här inne stöter på mycket problem i vår vardag på grund av våra symtom osv, men "vad är det för fel på honom?" Förlåt om jag är för ärlig!

Låter som att han behöver jobba på sig själv och sin attityd. Tycker absolut inte att du gjort fel!

redheadgeorgeous
10/18/14, 5:48 PM
#4

Jo det är nog som du säger, men jag letar alltid fel på mig. Är ofta så att lyckas jag med att hålla rent i köket, men tvätten råkar hamna efter gnäller han på det. Tar jag hand om tvätten och disken råkar bli efter är det fel. Jag ska klara allt perfekt.. Skola, hemmet, mammarollen, vara en bra fru..

Känns som vad jag än gör blir det fel. Lägger jag ner allt för att det kvittar vad jag gör hotar han med det ena eller det andra. Han håller koll på vart jag går, hur länge jag är iväg. Jag måste be honom om lov för att handla saker han anser vara onödigt eftersom jag har ett missbruk i att handla sedan jag slutade skada mig. När jag inte får handla som jag vill letar jag bekräftelse hos andra och är otrogen. Men det är svårt att vara eftersom han håller så noga koll på mig. Känner mig nästan som en fånge ibland..

Men vågar inte göra något åt det, för har inga vänner som kan hjälpa eller stötta mig. Är ensam!

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

VildaVittra
10/18/14, 5:57 PM
#5

#4 Ring och prata med nationella hjälplinjen, ert förhållande låter allt annat än sunt. https://www.hjalplinjen.se/default.htm

Och en normalfuntad man tar disken om den svämmar över och tvättar tvätten dom med. Vi lever på 2000-talet nu.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lia
10/18/14, 6:43 PM
#6

Om du vill prata så finns jag bara ett PM bort 🙂

Annons:
Lia
1/10/15, 3:42 PM
#7

Hur går det för dig, TS? :)

Upp till toppen
Annons: