Annons:
Etikettskriver-av-mig
Läst 876 ggr
redheadgeorgeous
10/14/14, 11:11 AM

Misstänker Borderline

Jag har under många år funderat över om jag lider av borderline, många har påpekat att det verkar som att jag har det.. Men jag har aldrig vågat söka hjälp eftersom jag är rädd för att få ytterligare en diagnos, men också för att en del jag mött bara säger att jag själv diagnostiserar mig..

Men det finns så mycket i mitt liv som aldrig fungerat under min tonår och som än idag inte fungerar.. Vissa saker som jag upplever dagligen eller nästan dagligen som absolut inte är inom de normala ramarna.

Jag vill på ett sätt ta reda om jag faktiskt har borderline, men samtidigt så känner jag mig så ensam i det just nu. För de jag har runt omkring mig säger att jag inbillar mig, men har jag då gjort det under 8 års tid och varför har det inte blivit bättre med åren?

Fick diagnosen ADD år 2011 och till en början blev det bättre och det kändes som att äntligen fick jag den hjälp jag behövde. Men allt har inte fallit på plats ännu och det finns fortfarande saker som inte stämmer överens med bara en ADD diagnos. 

Jag har svårt att ha normala förhållanden, för antingen så är jag förbannad på en person och hatar den av allt jag är värd eller så avgudar jag människan. Jag blir lätt ledsen eller arg efter att ha varit hur lycklig som helst. Jag tänker nästan alltid på att skada mig själv om det inte går som jag vill eller om jag får extrem ångest. De sista dagarna har varit hemska för jag har varit så nära flera gånger och jag vet inte vart jag ska ta vägen därför vänder jag mig till er där ute. Jag tror ofta att jag är förföljd eller att folk bara är ute efter att göra mig illa, såra mig eller förstöra för mig. När jag inte skadar mig själv så handlar jag och slösar med pengar utan att jag kan kontrollera det, eller så är jag otrogen och ligger runt med så många det går.

Förlåt för ett långt inlägg, men jag vet inte vad jag ska ta vägen. Vill ha råd utifrån.. Snälla hjälp mig!!

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Annons:
Lia
10/14/14, 12:18 PM
#1

Hej!

Jag fick min diagnos för några år sen. Plötsligt förstod jag mig själv - och alla andra började också förstå och acceptera varför jag är som jag är. Och det bästa av allt - jag kunde påbörja behandling och få chansen att må lite bättre.

Så på många vis är en diagnos väldigt bra, både för en själv och för andra. Förståelse är bland det viktigaste som finns! Och även om det ställs "ännu en diagnos", så kan du i alla fall få hjälp då, och i bästa fall kan du även bli av med diagnosen. Jag tycker absolut att du ska be om en utredning! Så som jag ser det är det endast positivt att få en diagnos och därmed få hjälp, hur tungt det än är. För det låter ju ändå som att det skulle kunna vara borderline du lider av.

Hoppas du får den hjälp du behöver! Och du får skriva hur långa inlägg du vill 🙂 Det är skönt och nyttigt att få ventilera, och vi finns här på sajten om du behöver råd, vill prata av dig, eller om du bara vill läsa!

Vale
10/14/14, 3:48 PM
#2

Håller med Julbli! En diagnos kan kännas tungt men den är samtidigt så mycket värd eftersom man kan börja förstå sina beteenden och kanske agera annorlunda i vissa fall när man tänker efter, förhoppningsvis känner man sig mindre ensam och vilsen när man vet varför man gör som man gör! Lycka till! ❤️

Medarbetare på Borderline iFokus

Upp till toppen
Annons: