Annons:
Etikettrelationer
Läst 537 ggr
Lia
2014-10-10 18:14

När man inte räcker till

Jag ska ha fest i slutet av oktober. Ja, bara med mina närmsta vänner. Dock är de mer vänner med min kille, nästan allihopa. Det kanske är 4 av dessa 17 inbjudna som jag känner skulle komma för att umgås med mig. Hur som helst är det 8 som sagt att de kommer. Så hittills är vi 9 totalt. Jag har inga problem med det. Men nu fick jag höra av en av dem att det är "tråkigt med bara 9" och "känner du inte fler?" Nej… Nej det gör jag faktiskt inte. Eller jo, klart jag "känner" fler. Men inga fler som jag vill ha in i mitt hus. Jag bor en bit bort från de flesta inbjudna så då skulle alla behöva sova över. Istället är det flera som vill ta hit främlingar jag aldrig träffat. Men där måste jag sätta ner foten. Jag vill inte ta hem folk jag aldrig träffat. Speciellt inte med tanke på övernattningen.

Sen är det ju min problematik också. Jag tolkar minsta lilla negativt som att de inte tycker om mig. Och det är extremt påfrestande för mig. Men det är mycket som tyder på att de uppskattar min kille mer, och då känns det ju inte kul att ta hit "min killes kompisars kompisar". Om ni fattar hur jag menar…

Så jag funderar på att strunta i hela grejen. I februari hade jag och min kompis en födelsedagsfest ihop, men en efter en drog sig ur i sista sekunden, och till slut var det bara några av hans grannvänner kvar. Då känner man sig inte så uppskattad, och jag är rädd att det blir likadant i år. Då känns det bättre att ställa in själv, än att alla säger nej till slut.

Idéer?

Annons:
Cindy S
2014-10-10 18:18
#1

Gör det som gör dig glad. Du kanske kan döpa om festen till "middag"? Det antyder att man vill ha en lugn och liten fest.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Lia
2014-10-10 18:20
#2

#1 Ja, fast när har man "Halloweenmaskeradmiddag"? :/ Plus att de ville äta innan (har redan frågat om knyt)

Vale
2014-10-11 04:57
#3

Förstår dina känslor! Hade planerat en fest en gång som blev likadan, iom att det var så få som skulle komma, drog sig mer människor ut så jag fick panik och ställde in.. till slut kom bara mina närmaste hem och vi hade jättekul. Jag som inte har någon partner för tillfället eller umgås med folk jag inte känner väl kan ju lätt säga att du ska strunta i vad andra tycker och bjuda dem du vill ha i ditt hus, men vet också att det är svårare när man är i den situationen.

Kan du inte få med din kille på att er idé varit att ni "inte skulle bjuda över så många"? Så är ni två om att övertala folket? :)

Medarbetare på Borderline iFokus

Lia
2014-10-11 13:53
#4

#3 Jo, kanske. Alltså, han tycker som jag, att det inte måste vara så många. Men jag velar lite mellan att ändra evenemanget till en mer "chillkväll" och att ställa in helt. För det är ju så hemskt pinsamt om det inte kommer någon… Som sist. Uh…

redheadgeorgeous
2014-10-18 10:55
#5

Jag känner igen mig så väl i det du skriver, när detta händer mig får jag extrem ångest och känner att jag inte duger som jag är. Att jag inte duger för att jag har för få vänner..

Skulle ha en partylite träff, bjöd in runt 15 personer men bara 3 ville komma. Så jag avbröt det hela, efteråt fick jag frågan av alla tre varför det inte blev och jag svarade att det var bara 3 som ville komma även att jag bjöd in massor och att dom fick ta med vänner vilket som inte ville. Då sa mina vänner att det är väl bara att bjuda in fler, men jag har varken fler vänner eller bekanta som bor tillräckligt nära för att vilja komma på det.. Då känner jag mig skapligt ensam och värdelös.

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Lia
2014-10-18 11:39
#6

#5 😕 Usch, nej detta gör jag inte om…

För övrigt har jag ställt in nu, aldrig mer säger jag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: