Annons:
Etikettskriver-av-mig
Läst 469 ggr
Evelina!
9/5/14, 11:01 AM

Förfallet hem

Ja, har ju haft en sämre period ett tag nu och låtit mitt hem förfalla litegrann (eller ganska mycket egentligen) vad beträffar disk, städning osv. och detta skäms jag något enormt över. Till saken hör den att jag har en granne som kom förbi idag, släppte givetvis inte in henne i huset, utan vi stod ute och pratade, men så kommer hon att komma tillbaka för jag lovade dem att de skulle få plocka vinbär hos mig. Problemet är att jag är livrädd för att någon ska se hur illa ställt det är här hemma och därför är jag supernervös att grannen ska komma tillbaka och be att få komma in och titta. Panik! Så nu håller jag på och tokstädar, trots att jag borde lägga orken på något annat, typ ta hand om mina kaniner och jag har allvarliga funderingar på att åka bort över dagen idag så att grannen fattar att jag inte är hemma. Panik igen. Usch, ber om ursäkt för världens rörigaste inlägg men jag har verkligen ett problem.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Allt oviktigt
9/6/14, 6:00 PM
#1

Nu vet jag givetvis inte vad du har för grannar men jag har aldrig varit med om att någon granne har kommit och frågat om den får komma in i mitt hem och titta. Om de mot förmodan skulle vilja komma in skulle jag bara säga att det inte passar nu.

Upp till toppen
Annons: