Annons:
Etikettskriver-av-mig
Läst 780 ggr
Mirrorglace
2014-07-03 04:07

Återuppta psykologkontakt

Hejsan! Nu är det så att jag skulle behöva svar på vissa grejer, är så att jag haft borderline i större delen av mitt liv utan att fattat det. Alltid vart speciell, bott i fosterfamilj osv. Haft BUP o psykolog kontakt i hela mitt liv men dem har aldrig direkt satt något på mej. Deprimerad till och från. Ätstörningar sedan väldigt ung ålder, drogproblem i fyra år osv. Sedan har jag svårt o hålla kvar kontakter med folk, umgås med en person t 100% en tid, sen så är det aldrig. Sen 100 med nån annan osv och det blir inte av med den andra även fast så önskas. Aldrig fattat med mej själv förrens min mamma sa det självklara att jag till 100% är borderline. Kollade upp det så jag aldrig fattat riktigt vad det är och alla saker stämmer på mej t 100% enligt folk omkring mej också när jag förklarar! 8 av 10 på test psykologer använder, dem där vanliga frågorna stämmer på mej, mer än fem är att du antagligen har det! Så nu t frågorna, hur ska jag gå t väga med psykolog? Avslutat kontakt helt nått år sedan för var så trött på allt. Dem vill ju ha en ordentlig utredning men jag vet redan att jag har det och tycker det är svårt om mina känslor och att visa hur det verkligen är!! Hjälp och lite förklaring på hur man kan göra för att slippa allt? Med problemen alltså… Tack!

❤️

Annons:
Geru
2014-07-03 12:03
#1

Du måste nog göra en utredning för att få ordentlig hjälp, annars kan det ju finnas andra problem som inte du ser men som dom ser.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

eirwen
2014-07-03 21:39
#2

Du kan inte få diagnosen bara för att du själv anser att det stämmer till hundra procent. För att få diagnosen måste man prata med en psykolog som tillsammans med en psykiatriker ställer diagnosen. Det du bär börja med är att ta kontakt med en psykolog, antingen genom landstinget eller en privat. Sedan säger du bara enkelt till psykologen att du känner att du vill utredas för Borderline för att du tycker att det stämmer in på dig. Jag gjorde det och fick göra en utredning, inga konstigheter eller motsägelser.

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Mirrorglace
2014-07-03 21:46
#3

1# 2# tack, ja det hade jag tänkt! vet att sånt inte alltid stämmer heller, det man känner på sej, men då folk omkring mej även säger det, och alla okunniga psykologer jag tyvärr fått träffa inte vetat grunden till allt.. Kommer ta upp det när jag ska t en psykolog snart! :) tack

❤️

Upp till toppen
Annons: