Annons:
Etikettsymtom
Läst 661 ggr
eirwen
6/24/14, 1:27 PM

Sommarlov

Nu är det sommar och vissa har sommarlov eller semester. För oss som inte alltid mår bra kan det vara en ångestladdad sak, man kanske inte har så mycket att göra och det finns mycket plats för tankar. Hur känner ni kring att vara ledig? Är det jobbigt , skönt eller både och?

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

  • Redigerat 12/18/20, 11:37 PM av Lia
Annons:
Zadeira
6/24/14, 4:47 PM
#1

Jag har varit sjukskriven i mer än ett år så jag har precis samma rutiner under sommaren som jag har haft det senaste året. Det enda som känns jobbigt är att vi kommer ha sommaruppehåll i tre-fyra veckor på dbt:n. Även om jag kommer gå hos min terapeut under tiden är det lite läskigt att inte ha dbt-gruppen som stöd, men jag kommer ändå ha en massa DBT att jobba med.

eirwen
6/24/14, 10:05 PM
#2

#1 Det är ju bra att du iaf har din terapeut att prata med under tiden. Jag har själv ingen att prata med förens i augusti, vilket känns lite jobbigt. Du har inte kontakt med några ifrån DBT gruppen utanför själva behandlingen då?

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Zadeira
6/25/14, 1:00 PM
#3

#2. det förstår jag känns jobbigt. Blir ju verkligen en lång tid att vänta. Hur kommer det sig?

Jo, jag och en i gruppen träffas utanför också, men det är ju ändå inte riktigt samma sak. Men det är skönt att ha någon att umgås med som förstår en så bra.

MissFlisan
7/1/14, 6:41 PM
#4

Jag har svårt när rutiner bryts och jag har svårt för sommarlov och att vända på dygnet och att inte ha någonstans att gå till på sommaren. Jag klarar några veckor, max tre! Så nu i sommar så har jag ordnat praktik fram till andra veckan i augusti sedan ska jag åka hem till mina föräldrar en vecka och sedan är det max tre veckor kvar till skolan börjar, men då har jag förhoppningsvis kommit i gång med min kontakt person och kommit i gång med sluttampen på min KBT/DBT behandling. Så jag hoppas denna sommaren blir bra. Det är exakt två månader kvar i skolan börjar idag.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Upp till toppen
Annons: