Annons:
Etikettskriver-av-mig
Läst 710 ggr
MissFlisan
2014-06-05 10:05

Rädsla över ovanor

Hej på er! Jag fick diagnos BPD för snart två år sedan. Jag har varit på behandlingshem för det sedan dess…Jag har verkligen utveckats jätte mky sedan jag kom hit..

Jag har gått i DBT (kolla gärna min DBT sajt…) och KBT här och den kombinationen har hjälpt mig jätte mkt!!

Nu bor jag i egen lägenhet men är fortfarande inskriven på behandlingshemmet till 19 juli nu i sommar….

Jag är livrädd för att bli utskriven och livrädd för att återgå till gammal vanor och mönster..Tex som i natt när jag precis kommit hem från en semester hos mina föräldrar en vecka, så kände jag att detta kommer inte gå, jag mår dåligt idag och jag kommer alltid må bra…Jag försöker tänka att bara för att jag mådde dåligt igår kväll så betyder inte det att jag alltid kommer att må dåligt…

Sedan ska vi dessutom ansöka om eftervård, jag ska tex få ringa behandlingshemmet dygnet runt när jag behöver..Men det är svårt för jag är rädd för att störa den, rädd för att inte få de bemötandet som jag vill, jag är rädd för att de ska bli irriterade på mig och jag har väldigt svårt att hantera när någon låter kort mot mig när jag ringer och dom har en dendens att göra det ibland…

Någon som har liknande erfarenheter…?

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
Lia
2015-01-10 15:57
#1

Det där med att låta kort… Det har jag problem med hela tiden. Min syo är ibland kort mot mig, ibland ser hon glad ut, och det gör mig förvirrad. För jag tolkar allt jämt. Och det gör att jag inte riktigt vågar söka hjälp hos henne. Men behöver man någon hjälp måste man tyvärr göra det ändå, även om det tar på en :/

Upp till toppen
Annons: