Annons:
Etikettdiagnos
Läst 1261 ggr
[Memento Mori]
2014-04-13 12:43

Kvinna eller man?

Tydligen så är det ju bra nog mycket fler kvinnor än män som får diagnosen borderline så jag tänkte det kunde vara lite intressant att se hur det ser ut här på sajten. 😉

Så, ni som har fått diagnosen, är ni kvinnor eller män?

Annons:
kirbira
2014-04-24 13:32
#1

Varför fanns inte ''annat'' som alt? Finns ju mer kön än bara man och kvinna och antagligen här inne på iFokus med :/

VildaVittra
2014-04-24 14:07
#2

#1 Det är inte en fråga om vad man definierar sig som, utan vad man rent genetiskt är. Det är otroligt få som faktiskt har båda könen eller inget kön alls.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kirbira
2014-04-24 17:01
#3

Fast det genetiska könet har ju inget med saken att göra. Vet inte om det är jag som är blivit hjärntvättad av mina icke könsbelagda vänner.. Men det finns faktiskt mer kön än bara man och kvinna. Även genetiskt. Tycker bara att det är synd att folk fortfarande är så trångsynta. Jag har fitta, jag har bröst och är dessutom gravid. Men ser mig inte nödvändigtvis som kvinna och inte min fästman om man för han har en kuk… Jag ser mig som en människa och inget annat och är övertygad om att det är mer än jag, min pojkvän och våran umgängeskrets som ser likadant på saken. Min vän är ju inte nödvändigtvis heller kvinna för att hen har fitta?

Lia
2014-04-24 18:07
#4

#3 Absolut har du helt klart rätt i det du säger! Det finns fler än två kön. Men om man nu måste kategorisera den mänskliga arten i de två grupperna "män" och "kvinnor" så kan man se att det oftast är personerna i kategorin "kvinnor" som lider av borderline. Så i denna fråga, för att få ett vetenskapligt svar på hur fördelningen är här på iFokus, så får man nog sätta sig i den kategorin som man kanske könsmässigt mest platsar i, även om man kanske tillhör en annan grupp i andra fall. Men jag förstår absolut hur du menar! Hoppas du förstår hur jag menar också 🙂

VildaVittra
2014-04-24 18:09
#5

#3 Genetiska kvinnor är överrepresenterade inom borderline, så jo, i just det här frågan så spelar det faktiskt mer roll än vilket kön man ser sig som.

Det är inte en fråga om trångsynthet, utan verifierbara fakta. Jag har sett att det är mode just nu att påpeka "könslöshet" och det hör inte hit, det är tråkigt att du vill tjafsa om det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: