Övrigt

Babbeltråd

2014-04-10 18:46 #0 av: [Memento Mori]

Tänkte det kunde vara trevligt med en tråd där man kan prata om lite vad som helst och lära känna varandra lite bättre. Glad

Anmäl
2014-04-13 12:04 #1 av: Evelina!

Alltså idag är en sån där dag då allt bara går bra känns det som. Så lycklig för det. Klockan är nu strax efter tolv och jag har hunnit slänga massa kartonger, duschat, handlat och har fortfarande energi kvar som jag ska lägga på städning av kaninburar och fotografering av kaniner. Så nöjd!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Anmäl
2014-04-13 12:17 #2 av: [Memento Mori]

#1 Ahh, såna där dagar är bara för härliga, hoppas att resten av dagen försätter på samma sätt. Glad

För min del så är det en av de där få dagarna när man har både sol och ingen blåst så man skulle nog egentligen passa på att vara ute men jag håller på att bli förkyld så tyvärr blir det nog till att sitta inne istället. Men det är ju trevligt med solljus som omväxling i alla fall. Skämtar 

Anmäl
2014-04-14 09:16 #3 av: nlinds

äntligen fått tid till mitt andra möte på PBT(heter det så?) , då ska de diskutera huruvida jag får utredas eller ej..

Anmäl
2014-04-14 09:19 #4 av: Evelina!

Idag ska jag min sista kanin och det ska bli sååå spännande. Dock är jag inte så begeistrad över att åka kollektivt i tre timmar för ändamålet, men det ska nog gå.

Anmäl
2014-04-14 09:30 #5 av: [Memento Mori]

#3 PBT har jag faktiskt inte hört talas om men det kan säkert finnas något som heter så också. DBT (Dialektisk beteendeterapi) är väl den vanligaste behandlingsmetoden för borderline men då brukar man väl redan vara utredd har jag för mig. Funderar

Men hoppas att det går bra och att du får bli utred så att du får bekräftat vad det är du har. Glad

#4 Man får väl hoppas att det inte är så mycket folk i bussen så det blir trångt och jobbig luft i alla fall och man får ju tänka på den lilla krabaten som man ska skaffa sig så går det nog bra. Glad

Anmäl
2014-04-14 09:36 #6 av: Evelina!

#5 Ja, precis. Är mest orolig för alla byten och att någon buss/tunnelbana är sen eller att jag missar bussen på hemvägen, men det ska nog gå bra :)

Vad ska ni andra göra idag?

Anmäl
2014-04-14 09:48 #7 av: [Memento Mori]

#6 Jag vet inte riktigt än, det är fortfarande nästan oförskämt fint väder här så jag är väldigt sugen på att gå ut på promenad eller ta ut någon kanin för ett tag. Men det skulle ju vara väldigt dumt om man gjorde någonting så man blev mer förkyld än vad man redan är nu när man ändå lyckats få tid med en psykolog, så just nu sitter jag och sörplar på mitt te och funderar vad man ska göra. Skämtar

Anmäl
2014-04-14 09:51 #8 av: nlinds

#5 Psykiatriska behandlingsenheten  :) Alltså ingen terapi än då jag inte vet om de kommer utreda borderline än, det får jag veta på det mötet. Jag hoppas jag får gå utredningen så jag kan sätta ett namn på vad det är som "spökar"

Anmäl
2014-04-14 09:53 #9 av: Evelina!

Ja, här är det också kanonbra väder, har varit ute med en kanin redan, men så är jag inte förkyld heller. Annars får du klä dig varmt och kanske bara gå ut och sätta dig i solen för ett tag, dvs inget avancerat eller som kräver energi (går åt tillräckligt mkt för att bli frisk!).

Anmäl
2014-04-14 10:00 #10 av: [Memento Mori]

#8 Aha, då var jag lite fel ute ja. Skrattar Men ja som du säger så är det ju bra att få veta det så då blir det ju lättare att förstå sig själv också plus det hela med att få "rätt" behandling. Glad

#9 Smart, ja det skulle man ju kunna göra så får man lite solljus och nyttig D-vitamin. Tack för förslaget. Glad 

Anmäl
2014-10-04 21:11 #11 av: Lia

*Puttar upp tråden så ni vet att den finns ^^*

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl
2014-10-13 13:43 #12 av: Lia

Jag fick alla rätt på mitt senaste engelskaprov! Åh, vad jag var nervös, men nu är jag så himla glad och nöjd!! Skrattar

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.