Medlemmar

Söker du vänner?

2014-04-10 16:12 #0 av: [Memento Mori]

Finns ju en del såna här trådar lite lite här och där på iFokus och det kan ju dessutom vara extra intressant att ha någon med samma diagnos som då förstår bättre hur man är. 

Behöver ju inte nödvändigtvis gå ut på att träffa folk "på riktigt" utan kanske man bara vill ha någon att mejla, prata med någon över Skype, ringa eller PM:a med här på iFokus. 

Så skriv ner något kort om dig själv, intressen, ålder eller lite vad ni vill och känner er bekväma med. 

Jag rekommenderar er att inte lägga ut nummer eller adresser utan ta sånt via PM istället. 

Anmäl
2014-04-10 22:30 #1 av: Sabsan

Hej!

Det låter som ett trevligt initiativ!

Jag är en 28-årig tjej. Intressen: mina djur, pyssla, skriva, tv-serier, film, bio, musikal, teater, spela spel, läsa, baka, mat & vin mm. Jag bor i södra Sverige. Det är bara att skicka ett PM:a om någon skulle känna för det. :)

Anmäl
2014-04-11 14:36 #2 av: VildaVittra

Finns det månne några Uppsalabor där ute?

Jag är en tvättäkta medelålders djurmänniska samt miljömupp.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-04-25 15:56 #3 av: JodineFritzl

Jag har inga vänner. Patetiskt gör jag ett försök att skaffa det här. Får se hur det går eller om jag tappar all sans och vänder mig till dårskapen istället. Jag gillar skräck äckel och blod, spöken och demoner, att ligga, titta på fina grejer och lyssna på vacker musik. Jag vill läsa böcker om vackra människor, som är ensamma, eller lyckliga människor som får sitt liv raserat av en död, en otrohet, en sjukdom. För då slipper jag känna mig lika trasig.

Jag vill prata med dej ofta om alla saker som vi gillar och jag är jättebra på att laga vegetarisk mat. Syr medeltidskläder (ja jag är en sådan där jävla nörd) och spelar Skyrim. Tittar på film, gosar, sitter på min balkong på sommarkvällarna och lyssnar på massor av musik. Går ute i parker och skogar och letar gömda skatter, stirrar tomt ut genom fönstret och önskar att jag var någon annan. Ja, ungefär så. Jag kommer alltid minnas din födelsedag, vad du gillar för mat och din klädstorlek. Jag är helt enkelt din bästa vän, fast vi inte känner varandra än.

SÅ VEM ÄR DU?

Anmäl
2014-04-30 11:52 #8 av: molbojse

Tjo!
Emma heter jag, är 22 år och bor i Stockholm med sambo.
Hundar och Hello Kitty står mig närmast hjärtat. Även analoga spel (kort, fia med knuff, monopol m.m) och impulsiva äventyr är skoj.
Har en del vänner, ingen är psykiskt frisk, som jag gärna umgås med, men variation skadar inte :)
Jag har dessvärre sagt upp kontakten med många vänner, då de inte ger mig något. Jag vill helst inte umgås med folk som inte kämpar för en tillfrisknad eller som lever i konstant mörker :(

Men är du glad och har en relativt positiv inställning till livet så skriv på :D
Var gärna djurintresserad, då jag själv är tokigt intresserad av djur. Vore trevligt att kunna prata djur med någon, så jag slipper prata hål i huvudet på sambon, haha.

Anmäl
2014-05-07 00:40 #12 av: Cornelian

Hallå!
Jag är 29 och bor i dalarna! Misstänker sedan en tid tillbaka att jag har nån släng av borderline, även social oro typ social fobi. Har precis börjat terapi och är nyfiken på att se vart den leder :) Är själv intresserad av psykologi, meditation och filosofi. Hittar ett lugn i naturen, är en sann djurvän och tränar för att må bra!
Det skulle betyda enormt mycket att få bygga på nya relationer då jag idag känner mig ensam.. Skicka gärna ett PM så kanske vi kan lägga till varandra på skype? Jag söker en långvarig och djup relation, en riktig vän! :) Hör av dig!!

Anmäl
2014-08-04 17:03 #17 av: Tarjanne

Hej är en vanlig tjej på 56 år vill gärna få vänner kommer från Örebro.

Anmäl
2014-11-05 02:14 #21 av: Lia

Mitt namn är Julia, jag är 20 år gammal och bor i södra Sverige. Jag är sajtvärd för Halloween och Borderline iFokus.

För tillfället pluggar jag på komvux. Och på fritiden simmar jag eller umgås med min pojkvän. Vi har varit tillsammans i fyra år nu. Men han är i princip den enda vän jag har. The Sims är också ett stort intresse. Jag ägnar även tid till vanligt smink samt effektsmink. Jag spenderar också mycket tid på iFokus, samt letar fina kläder på nätet.

Det hade varit superkul att träffa någon som kanske bara vill prata, eller umgås, eller till och med gå på nattklubb kanske? Vem vet!

Skicka ett PM om du är intresserad!

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl
2014-11-05 09:36 #22 av: forevermartina

Hejsan jag bor i göteborg, är 25 år, umgås mest med min pojkvän. Kanske kan se om man hittar någon här så man känner sig mindre ensam eller bara prata över internet.  Jag är så tacksam att ni finns! <3 kram M

Anmäl
2015-10-31 21:49 #23 av: Hopplöst_fall

Tjena!

Jag heter Philip, är 26 år och blev nyss medlem här. Söker kort sagt en relation, men inte för att jag saknar det - inte denna gång. Det är lite tudelat skulle man kunna säga. Många djupa tankar på döden senaste tiden, men inget direkt behov av att ringa pappa och gråta som ett litet barn längre över att man känner sig ensam i hela världen. Hysterin kan komma och gå utan att den känns riktigt verklig numera. På ett plan är det bara ett spel - känslorna, allting - och kan man ta med sig denna insikt in i en relation kanske man kan hitta varandra på riktigt.

Anmäl
2015-11-25 20:12 #24 av: NeverToLate

Hej!

Som jag sagt i tidigare trådar har jag ingen diagnos, men min bästa vän har BPD, och jag blev medlem här för att förstå bättre och lära mig mer.
Jag finns dock tillgänglig fall någon av er skulle vilja prata eller träffas.

Jag finns i norra Skåne, men har tågkort som gäller i hela Skåne, så är ganska lätt för mig att ta mig runt här nere om man skulle vilja mötas upp, och annars finns jag här, på fb eller Skype. Vilket man känner sig mest bekväm med helt enkelt, men själv tycker jag Skype är enklast. Det är där jag är tillgänglig oftast.

Jag år 25år gammal, pluggar till förskollärare och bor ensam med min katt Nikki och min hund Aristo. Jag älskar djur överlag, och andra saker som intresserar mig är rollspel(via nätet), filmer, böcker (gärna fantasy), sen gillar jag manga och anime, och åker ofta till NärCon på sommaren och/eller vintern om min ekonomi tillåter.

Låter något intressant så släng iväg ett PM så hörs vi :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.