Övrigt

Idag har jag...

2014-03-30 19:15 #0 av: VildaVittra

Jag tänkte vi skulle ha en tråd där vi skriver sådant vi presterat under dagen, stort som smått, trots ångest, depressioner o.s.v och där vi kan klappa varandra på axeln för att vi varit duktiga. Jag börjar.

Idag har jag planterat 28 svartvinbärssticklingar i krukor och hoppas på att få massor av nya buskar så jag kan koka saft.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-03-30 19:20 #1 av: Emo

Ska du spaljera dem? Hade du gjort avläggare eller gör du på annat vis?

Medarbetare på Pärlpyssel och Pyssel
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo
, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2014-03-30 19:26 #2 av: VildaVittra

#1 Jag tänkte plantera dom som en häck och har bara klippt av topparna på busken och petat ner i krukor för att de ska rota sig. Ska göra samma sak med den röda vinbärsbusken också, kanske även testa det på krusbärsbusken.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-03-30 20:34 #3 av: Evelina!

Idag har jag städat fyra kaninburar, förberett tre för nya invånare samt städat lite på vardagsrumsgolvet.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Anmäl
2014-03-30 20:52 #4 av: VildaVittra

#3 Duktigt!

Ska det bli fler kaniner?

Anmäl
2014-03-30 20:56 #5 av: Evelina!

#4 Ja, det är tanken. Jag vill gärna tävla varje helg, men tycker att det är taskigt att tävla samma kaniner om och om igen (risken är att de tröttnar - och det vill jag inte) så nu håller jag på att sätta ihop ett "lag 2" som ska få tävla de helger de andra inte tävlar. Och så är det ju för sällskapet naturligtvis. Fler långöron att gosa all ledig tid med :)

Anmäl
2014-03-30 22:53 #6 av: Lia

Idag har jag tillåtit mig själv att gråta, och se olycklig ut - bland folk. Att inte alltid se enormt glad ut är för mig ett stort steg. Jag känner inte att jag behöver någon respons på det, så fungerar jag. Men det känns bra att erkänna för sig själv.

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl
2014-03-31 15:55 #7 av: FotoAlle

Idag har jag letat rätt på och skrivit ut väldigt viktiga blanketter. Jag har skjutit upp det lite för länge.

Nu ska de bara fyllas i skickas in också ;-)

Anmäl
2014-03-31 16:15 #8 av: Evelina!

Idag har jag varit på jobbet och gjort hur mkt grejer som helst.

Anmäl
2014-03-31 16:25 #9 av: Zadeira

Vad duktiga ni är allihopa!

Anmäl
2014-04-01 20:43 #10 av: Zadeira

Idag har jag utmanat en av mina största ångest-bovar genom att gå in på Twilfit och faktiskt be om hjälp att hitta en BH. Jag har inte använt bh sedan i somras, och jag har under höst/vinter kollat lite själv i vanliga affärer men inte hittat någon som passar mig bra och alltid slutat med att jag med skyhög ångest lämnat affären och satt på mig samma gamla sport-bh gråtande.

Det var enormt många ångestfaktorer som jag utsatte mig för idag, men kom hem med två st bhs från rea-hörnan och en boostad självkänsla. Kommer definitivt inte börja använda bh var dag för det är fortfarande mer obekvämt än bekvämt, men nu har jag i alla fall två stycken fullt dugliga bh:s till de tillfällena då jag faktiskt behöver det.

Anmäl
2014-04-03 10:57 #11 av: nlinds

Idag ska jag på återbesök hos vetten som jag skjutit upp i 2 veckor (min hund har ej ont, eller lider) Han är bara lite stel i lederna.Men det ska bli skönt att höra vad han har och säga..

Samt ikväll ska jag till en tjej och provrida hennes ena häst för att kanske bli medryttare !!!!! Jag är sååå nervös !

(Har inte varit utanför lägenheten på månader, bortsett från att gå ut och gå med hundarna och träna dom)  ...

Anmäl
2014-04-03 15:46 #12 av: JodineFritzl

Gått till hyresvärden och bett dom att vänta in min hyra eftersom socialen inte har betalat ut mitt bidrag än. Gick bra och förhoppningsvis sätter de in pengarna snart. Är en mellanperiod mellan aktivitetsstöd så jag har ingen aning om hur snabba de brukar vara. Lite stressande situation eftersom jag har min man som borgensman på min lägenhet och inte vill att han ska bli betalningsskyldig men jag fick en dryg vecka till på mig iallafall.

Anmäl
2014-04-03 19:43 #13 av: Evelina!

Monterat ihop en betesbur till kaninerna (bara fyra kvar), burit in de fyra kartongerna i uthuset samt tvättat en maskin tvätt :)

Anmäl
2014-04-04 18:14 #14 av: VildaVittra

Idag har jag grävt upp rabarbern som tidigare boende planterat i helskugga och torrt läge, så nu hoppas jag på en rikligare skörd i gödselstacken jag anlade till den på gräsmattan.

Anmäl
2014-04-07 11:54 #15 av: nlinds

Idag har jag skrivit stärkande ord till en människa jag knappt känner. Som blev jätte glad.
Idag ska jag även beställa en tatueringstid *sjukt nervös*

Anmäl
2014-04-07 12:46 #16 av: Emelie

Idag har jag tagit samtal på jobbet (jobbar på kundservice med chatt och mail, men tar samtal när det blir mycket kö), trots skarp ångest inför detta. Gick ju suveränt trots allt! Skrattar

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Anmäl
2014-04-07 14:05 #17 av: agneshak

Idag har jag faktiskt gått till skolan trots ångestladdad ny kurs :) Och den visade sig inte alls vara så farlig som jag trodde :D

Anmäl
2014-04-07 15:16 #18 av: Evelina!

Idag har jag varit på jobbet och gått till frisören.

Anmäl
2014-04-08 11:22 #19 av: nlinds

Idag är en bra dag. Jag ställde mig på vågen imorses, jag har alltså gått ner 8 kg sen i Januari . Jag är så sjuuuukt stolt över mig själv ! Nu ligger mitt BMI normalt igen ! Min vikt har alltid varit ångestladdat för mig, men nu känner jag bara stolthet !

Anmäl
2014-04-08 13:05 #20 av: Zadeira

Idag har jag varit duktig. Jag har gått upp ur sängen, ätit och spelat lite datorspel.

Anmäl
2014-04-09 19:44 #21 av: [Memento Mori]

Idag har jag äntligen orkat bygga ihop min nya chinchillabur, med hjälp av brorsan för jag är verkligen inte händig för fem öre. Känns riktigt skönt för har ju haft lite ångest över att jag har köpt en bur som bara stått och tagit plats. Skämtar

Anmäl
2014-04-13 10:43 #22 av: Evelina!

Fasen vad nöjd jag är med mig själv idag. Har gått och slängt fem kartonger som jag har gått och nojat för i flera veckor. Känns skönt att de är borta! Nu ska jag montera ihop en kaninbur och gå iväg med ytterligare två kartonger, åka ner på stan och handla och sen har jag gjort mitt för idag.

Anmäl
2014-04-13 18:11 #23 av: TjockaBerta

Långpromenad igår med krulltottar och långpromenad idag med vän med hund. 

Känns bra.

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2014-04-14 19:17 #24 av: Allt oviktigt

Ordentlig promenad med hundarna och jag lagade middag

Anmäl
2014-04-17 18:45 #25 av: VildaVittra

Idag har jag grävt bort leran utanför huset och lagt dit betongstenar till en gång så jag slipper halka varje gång jag går ut. Sedan har jag planterat två sorters lungört bredvid. Helt slut! Betongstenar och blöt lera väger apa. 

Nere till höger i bild ligger resterna av en gammal takpanna som jag krossat (svettigt jobb), tänkte krossa mer och fylla ut mellan stenarna. Sedan saknas två stenar som jag inte kånkat dit än och så ska raden med tegelstenar grävas ner också och så ska det upp ett staket parallellt med det, det är bra att ha högtflygande trädgårdsplaner när man är pank, då blir man uppfinningsrik. Gapskrattar

Anmäl
2014-04-17 19:46 #26 av: Evelina!

Idag har jag fått ett nytt jobb, tjiiiiho!

Anmäl
2014-04-20 22:25 #27 av: FotoAlle

Umgåtts med familjen heeeela dagen utan några större duster, tvärtom så var det riktigt mysigt :-)

Orkade också laga middag och hjälpa till med läggningen av de små - känns bra. 

Anmäl
2014-04-21 17:32 #28 av: Zadeira

Idag har jag ridit ridlektion som gick riktigt bra.

Var sen hos familjens bekanta på lite kaffe, och fick lite vovvegos av deras två fina rottisar.

Nu är jag totalt slut i både kropp och knopp, men nöjd med att ha varit igång så hela dagen för det brukar jag inte orka.

Anmäl
2014-04-24 10:04 #29 av: Sabsan

...ringt sjukgymnast för att få hjälp med ryggen. Överlag är sjukvården sällan intresserade av att hjälpa till, oavsett vilket "problem" man har. Blä! 

Anmäl
2014-04-24 19:36 #30 av: Evelina!

...jobbat, sagt upp mig från gamla jobbet och bett om hjälp för att få hem kaninhinder. Tycker jag har varit duktig.

Anmäl
2014-04-24 19:39 #31 av: Lia

Idag har jag fixat sjukintyget för resten av terminen! Usch så nervös jag varit! Men nu kan jag slappna av - över det i alla fall! ^^

Anmäl
2014-04-30 11:56 #32 av: molbojse

Idag har jag egentligen inte gjort så mycket ännu. Men har hämtat upp två daghundar och planerar att städa, diska och vika in tvätt. Vädret är ju inte jättelockande att vistas i och sambon är ledig.

Anmäl
2014-04-30 12:05 #33 av: Egycsaj15

Idag har jag...vaknat :D

Anmäl
2014-04-30 12:27 #34 av: TjockaBerta

Jag har hämtat hundens medicin och köpt ett par shorts.

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2014-04-30 17:06 #35 av: Evelina!

Idag har jag varit på läkarbesök, spått mig själv och en annan.

Anmäl
2014-05-01 18:30 #36 av: Evelina!

Idag har jag jobbat heltid, städat en kaninbur, satt igång en diskmaskin, torkat av köksbordet och lagt lite tarot.

Anmäl
2014-05-01 23:23 #37 av: Lia

Idag har jag kommit fram till att jag inte borde dricka mer på ett tag...

Anmäl
2014-05-02 12:04 #38 av: Zadeira

...varit hos psykologen...

Anmäl
2014-05-02 13:23 #39 av: VildaVittra

Idag har jag börjat att diska diskberget som vuxit sig till en mindre bergskedja.

Anmäl
2014-05-02 13:34 #40 av: Evelina!

Idag har jag städat en kaninbur och varit ute med en kanin samt läst på lite mer kring mina spåkort.

Anmäl
2014-05-02 17:01 #41 av: TjockaBerta

Gått 8700 steg och dagen är inte slut än. Storhandlat.

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2014-05-02 21:35 #42 av: Allt oviktigt

Börjat ta itu med det gigantiska berget av smutsig tvätt

Anmäl
2014-05-05 12:39 #43 av: VildaVittra

Idag har jag lagat en kjol, satt knappar i gylfen på ett par byxor där dragkedjan gått sönder och satt nya knappar i en blus där mer än 70 % saknades. Nu har jag hela kläder att ha på mig.

Anmäl
2014-05-05 12:45 #44 av: Lia

Idag har jag rest 15 mil med tåg och buss, och överlevt! Detta trots skräck att behöva springa på toa när jag ska av eller något... Nä, nu är jag hemma igen, och det planerar jag att vara ett bra tag till!

Anmäl
2014-05-05 14:02 #45 av: Zadeira

Idag har jag spenderat 3 timmar i stallet. Allt tog mycket längre än vanligt pga halsont och en enorm värk i kroppen.

Nu blir det inte mycket mer för min del idag, ska bädda ner mig framför nån film och bara slöa.

Anmäl
2014-05-05 20:31 #46 av: Evelina!

Jobbat heltid, fixat hö och spån, haft kvalitetstid med pappa och halvstädat en kaninbur :)

Anmäl
2014-05-06 19:04 #47 av: Evelina!

Jobbat heltid, hämtat paket på posten, städat två kaninburar.

Anmäl
2014-05-13 17:07 #48 av: VildaVittra

Idag har jag försökt klippa en sten med gräsklipparen, så nu är klipparen hos min granne som ska försöka laga den. Har bara en handjagare annars, inte riktigt vad jag vill klippa åkern med direkt.

Men jag var duktig och hann klippa halva tomten (stoooor tomt) innan maskinen dog. 

Anmäl
2014-05-17 16:00 #49 av: VildaVittra

Idag har jag fällt två småträd och beställt ett par jättefula (apbilliga) sandaler från lantmännen. 

Anmäl
2014-05-17 21:10 #50 av: Evelina!

Idag har jag jobbat.

Anmäl
2014-05-17 21:30 #51 av: TjockaBerta

Idag har jag förhörts av polisen angående skottlossning. Spännande.

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2014-05-18 11:58 #52 av: Jetaime

Jag har inte kommit så långt idag.. än. Jag har stigit upp, gett hunden mat och släppt ut henne en snabbis och ätit frukost...

Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Besök gärna min hemsida: www.lillarod.weebly.com 

Anmäl
2014-05-19 18:58 #53 av: Allt oviktigt

Tagit itu med jobbet att flytta en kompost

Anmäl
2014-05-19 19:11 #54 av: Lia

Skaffat sommarjobb Skrattar

Anmäl
2014-05-19 19:44 #55 av: TjockaBerta

Röstat i eu-valet

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2014-05-19 19:56 #56 av: Evelina!

Hämtat ut paket på posten, träffat läkare och psykolog. Lyckats hålla mig från att hoppa från balkongen.

Anmäl
2014-05-20 01:16 #57 av: VildaVittra

Idag har jag tillslut sett klart de 178 avsnitten av Star Trek: The Next Generation, det tog några veckor. 

Anmäl
2014-05-20 11:34 #58 av: nlinds

tagit mig modet att försöka be om hjälp/råd om min hund Melwin här på IFokus...

Anmäl
2014-05-20 11:43 #59 av: Evelina!

Bokat tvättid tills på torsdag, avstyrt en fika som jag inte orkar med samt spontantvättat mina sängkläder.

Anmäl
2014-05-20 12:57 #60 av: TjockaBerta

Idag har jag varit på läkarbesök, en vettig läkare, och lämnat prover. En prestation när man är så rädd som jag är. 

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2014-05-20 20:59 #61 av: Lia

Idag har jag lämnat blodprov, varit med mamma till rättegången och hälsat på mormor ^^

Anmäl
2014-05-20 21:17 #62 av: Zadeira

Idag har jag träffat en av tjejerna från dbt-gruppen och promenerat med henne och hennes hundar i helt otroligt väder. Första promenaden på flera veckor för min del.

Anmäl
2014-06-25 13:40 #63 av: JodineFritzl

Idag har jag ringt och uppdaterat min hemförsäkring och lagt till olycksfallsförsäkring så nu slipper jag oroa mig så mycket för att saker ska brinna upp eller att vi ska krocka för det är iallafall fixat med försäkring. Känns skönt.

Anmäl
2014-06-25 17:11 #64 av: TjockaBerta

Tvättat, putsat tre fönster, varit i stan och gått med hundarna. Återstår att laga mat och duscha och föna ena hunden.

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2014-06-26 11:56 #65 av: nlinds

Idag har jag gjort en god gärning. Fick reda på att mamma har haft sin hund oförsäkrad i 2 år !!!!! Så jag tog en försäkring på hunden direkt och betalade den åt henne eftersom hon har krisigt med sin ekonomi för tillfället.

Anmäl
2014-06-29 14:52 #66 av: TjockaBerta

Tränat kantarellsök med ena hunden. På förmiddagen sökte han två kantareller tre gånger. Och nu på eftermiddagen klarade han fyra kantareller en gång och så sökte vi en innan vi slutade.

Här ska det tränas. 

Idag åt han inte någon så det går framåt. Skrattar 

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2014-07-10 21:12 #67 av: Allt oviktigt

Pratat med läkare och njutit av att sitta på trappen och latat mig

Anmäl
2014-07-12 17:25 #68 av: molbojse

Idag har jag inte gjort något vettigt alls, i stort sett. Åkte med sambon som behövde uppsöka läkare på grund av en kondylombehandling (jag som smittat honom och nu behandlar honom med kräm).
Ska trycka i mig något att äta, och sedan rensa avlopp. Eller jag kanske ska vänta med maten, då, haha?

Anmäl
2014-08-01 06:55 #69 av: milow

Idag har jag träffat en god vän, jag har skjutit upp det då jag är inne i en jobbig period men det har varit riktigt roligt. 

Anmäl
2014-08-01 16:53 #70 av: Graden91

I dag har jag tagit hand om min dotter på 7v, städat åt mina kycklingar, fixat med resten av djuren (höns, kaniner, katter), och fortsatt med min viktnedgång efter graviditeten , snart kommer maken hem å då hoppas jag på att vi förbereder inför att hästarna ska komma hem från sommarbetet :)

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

KattCrazycatladyKatt KeepCalm&loveBunniesCool

Anmäl
2014-08-01 18:16 #71 av: TjockaBerta

Packat och kört till landet. Njuter nu på altanen.

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2014-08-09 20:45 #72 av: Lia

Kämpat med en svullen getingstucken arm. Allt blir bara bättre och bättre ser jag... Vilar huvudet i handen

Anmäl
2014-08-11 19:49 #73 av: Allt oviktigt

Tvättat hundar

Anmäl
2014-08-11 22:38 #74 av: Zadeira

Tvingat mig till stallet och till och med ridit ett odrentligt dressyr pass- trots att jag är ledsen och besviken på hästens ägare som behandlar mig orättvist.

Anmäl
2014-08-16 14:20 #75 av: Evelina!

Städat elva kaninburar.

Anmäl
2014-10-04 23:18 #76 av: Lia

Firat mammas födelsedag med släkten Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.