Skriver av mig

Urkass läkare!

2014-03-27 15:33 #0 av: Lia

Idag damp sjukintyget ner i lådan. Bra tänkte jag, då kan jag lämna in det. Men tur att jag var förståndig nog att läsa först! För läkaren hade skrivit att anledningen till sjukskrivningen skulle vara "bipolär sjukdom samt emotionellt instabil personlighetsstörning". Jag har blivit utredd för det mesta, även bipolär, vilket jag INTE har!

Jag blir så arg över att han har skrivit in en ren lögn! Jag ringde till mottagningen, varpå den förvirrade svarar att jag då måste ha den diagnosen. Nej säger jag och till slut säger hon att han får ringa upp mig.

Samma läkare har dessutom förut påpekat att "det är bra att jag tar hand om mig själv, eftersom jag inte skar så djupt... Så idag är en lite irriterande dag...

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl
2014-03-27 19:00 #1 av: Emelie

Men va?! Vad sjukt att läkaren skriver i en diagnos som inte stämmer överens med dig! 

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Anmäl
2014-03-27 19:14 #2 av: Lia

#1 Ja, verkligen! Jag blir så himla arg! Speciellt med tanke på att jag hade en superbra läkare som tvingades gå i pension vid 64 år ålder, och så fick jag denna senila 72-åring istället...

Dessutom så missade han "depression", vilket skulle vara det enda han egentligen skulle skriva med tanke på att det var det som orsakade sjukskrivningen.

Anmäl
2014-03-27 19:44 #3 av: Emelie

Jag tycker tyvärr att det är alltför många läkare som inte lyssnar på vad man säger! Bomb

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Anmäl
2014-03-27 20:01 #4 av: VildaVittra

Problemet är att den första "diagnosfunderingen" står överst, och har en tendens till att förfölja en sedan om läkarna inte läser vidare i journalen (eller så var det förut i alla fall).

Men du ska inte klaga på en "lätt" diagnos som bipolär, överst i min står det Schizofreni, då vi har det ärftligt i släkten och det första jag utreddes för (och givetvis inte hade). Cool

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-03-27 20:06 #5 av: Lia

#4 Grejen är att det allra första jag utreddes för var depression, efter det kom borderline. Under tiden kollade min psykolog också lite andra (bipolär, ADHD, aspberger, osv), "bara för att". Så ingen misstänkte ens bipolär. Då borde läkaren skrivit de andra också, kan jag tycka! Eller schizofreni för den delen, som hon också gick igenom.

Anmäl
2014-03-27 22:45 #6 av: Lia

Ser man på, han har inte heller besvärat sig med att skriva på heller...

Anmäl
2014-03-28 06:33 #7 av: [Memento Mori]

#6 Seriöst?! Först skriver han dit fel diagnos sen skriver han inte ens under? Kan du inte kolla om det går att byta för han verkar ju uppenbarligen inte riktigt veta vad han gör den där.. Oberörd

Anmäl
2014-10-04 23:08 #8 av: Lia

Kan uppdatera i denna gamla tråd ^^ I somras bad jag om en utredning för bipolär sjukdom av min gamla utredare. Vi gjorde en noggrann utredning, och jag hade ingen tendens till bipolaritet! Så diagnosen avfärdades, och jag fick en ny läkare. En mycket bättre sådan dessutom. Känns bra!

Anmäl
2015-01-10 15:46 #9 av: Lia

Det känns verkligen inte som om det här stället har någon bra läkare! Min allra första läkare på vuxenpsyk var jättebra verkligen! Jag hade henne 3 gånger, men sen var hon tvungen att sluta. Efter det fick jag den här inkompetenta gubben, och därefter fick jag läkaren i #8. Men henne fick jag bara träffa en gång innan jag blev tilldelad en ny. Och den här nya läkaren är helt hopplös! Hon förminskar mig och behandlar mig som om jag inte kan tala för mig själv. Nej fy vad jobbigt... Och så måste jag ha en läkare också. Vet inte riktigt vad jag ska göra, och stället kryllar ju inte direkt av läkare, så det är inte bara att välja och vraka direkt...

Anmäl
2015-01-10 16:43 #10 av: Allt oviktigt

Det är inte en tröst men för mig som bor på en mindre ort är det inte direkt lättare med läkare. Tidigare fanns det två på öppenvården nu finns det en. Om jag vill ha en annan läkare så är det 10mil enkel väg .

Säg till läkaren att du känner att hon förminskar dig. Har du tur kanske hon ändrar sig

Anmäl
2015-01-10 16:46 #11 av: Lia

#10 Ja, jag får nog göra det :/ Tack för svar! :)

Anmäl
2015-01-23 13:12 #12 av: [Diddit]

Stressar väldigt mycket, hela tiden om jag ska vara helt ärlig. en gång gick det så långt så jag fick magsår, åkte in för att kolla för det gjorde så jäkla ont!

Läkaren jag hade kunde knappt svenska, han pratade finska, och sedan så frågade han om jag hade tagit droger förut, och då sa jag den drogen jag hade tagit mest, vet ni vad han säger ? '' jag ser att du har tagit tyngre droger, jag ser det i ditt ansikte och sånt, så sluta ljug '' hur kan man säga så till sin patient ? jag blev riktigt arg och kände mig förnedrad eftersom att jag tydligen hade en heroin missbrukares ansikte...nej, sjukvården kan vara riktigt kassa ibland, det håller jag med om.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.