Övrigt

Schizo eller annat?

2014-03-21 21:08 #0 av: FotoAlle

Jag börjar allvarligt bli fundersam om jag håller på att utveckla någon annan/andra diagnos...

Går jag förbi en grupp grabbar så är jag nojig över att de ska säga något elakt/följa efter mig/hitta på något skit. 

Jag är 45 men känner mig seriöst som 25 - ser personer i min egen ålder som vuxna, vilket jag inte är. Känner mig inte hemma i umgänget med jämnåriga. de är så gamla....sambon är visserligen 52  men han "räknas inte"

Ofta när jag går ut, så känns det som att jag har glömt att sätta på mig kläder, ofta byxor. Det är såpass att jag måste känna/kolla efter.

Det är skitläskigt....

Anmäl
2014-03-21 21:34 #1 av: Lia

Jag har bland annat OCD som får mig att "glömma" saker jag inte glömt (bland annat), som tex kjolen, mobilen eller låsa dörren. Sen tusen andra saker med, men jag tänkte på just tvångssyndrom då när du nämnde byxorna.

Vidare funderar jag på att jag inom min borderline är lite psykotisk och känner mig väldigt ofta förföljd, eller att människor jag passerar ska skada mig osv. Detta med psykoser kan du kolla in här.

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl
2014-03-22 14:48 #2 av: VildaVittra

Har du t.ex mycket ångest, så kan det utmatta dig till den grad att du blir lite mer "psykotisk", jämför med reaktioner på extrem sömnbrist. Det behöver inte betyda att du börjar utveckla en annan diagnos, men givetvis ska du ta det på allvar och ta upp det med din samtalskontakt.

Kan du vila ordentligt? Sova osv?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.