Annons:
Etikettsymtom
Läst 2232 ggr
youandyou
3/19/14, 5:51 PM

Borderline eller annat?

Jag blir 19 i år. Har gått hos BUP lite i omgångar. Första gången när jag var ca 9 år. För att jag inte åt. Osv.
När jag var ca 13 så började jag ha sex. och de skifta mycket. Så har haft sex med 27 killar på 6 år..(Dock inte självmant, utan för att jag ville ha kärlek och närhet)  Inte så jätte bra. Mitt humör skiftar jätte fort. vilket min pojkvän märkt mycket. För ena sekunden är jag glad, och andra irriterad/arg/ledsen. Jag har även social förbi och panikångest & deprition.. Och skadar även mig själv.

Jag har fått utskrivet propavan och theralen. Vilket jag inte använder mer.

De har gått så pass långt nu att de håller på att förstöra min relation till min pojkvän med.. Men BUP sa senast för ett år sen att dom inte ville göra en utredning på mig.

Har redan förstört min relation till min familj. Vilket inte är så kul. Jag har heller inte gått ut grundskolan för min sociala fobi. Som hoppar lite.  Tom och totalt hopplös och värdefull känner jag mig..

Jag har ingen som helst diagnos. Låter de som jag har borderline eller något annat ? Hur får jag hjälp??

  • Redigerat 12/18/20, 10:40 PM av Lia
Annons:
VildaVittra
3/19/14, 5:54 PM
#1

Du kan vända dig till en privat vårdgivare inom psykiatrin som är ansluten till försäkringskassan, då kostar det precis som ett vanligt besök.

BUP och dylika kommunala inrättningar är i min mening i regel skit.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lia
3/20/14, 4:42 AM
#2

BUP är väldigt bra på många vis. Men när det kommer till utredningar, diagnoser och sjukskrivningar så vill de oftast inte ta på sig det. Jag lyckades via BUP få diagnosen depression och senare en sjukskrivning på 6 månader som tog 3 veckor att få. Men på vuxenpsyk tog detta endast en dag, och jag har även via dem fått diagnosen borderline. Så jag skulle rekommendera dig att be dem på BUP att överföra dig till vuxenpsyk, det gjorde jag. Lycka till!

[Memento Mori]
3/24/14, 11:04 AM
#3

Som redan sagt så är det oftast bättre att vända sig direkt till vården och psykiatrin för att få hjälp med och ta reda på vad eller vilka diagnoser som man har. 

Det enklaste sättet (enligt mig då) är att skriva ner vad det är som du tycker då har problem med och vill ha hjälp med. På så sätt är det lättare att komma ihåg allting som man vill ha sagt. 

Skulle du vara intresserad att "kolla upp" först så finns det ju internettester men man ska ju verkligen inte lita helt och fullt på dom och man kan ju inte direkt få hjälp via internet heller.. 😉

Lycka till och du får gärna berätta hur det går.

Lia
10/4/14, 11:14 PM
#4

Hur har det gått för dig?

youandyou
10/4/14, 11:34 PM
#5

Gick till vårdcetralen. Snacka med psykolog 2gånger. Blev en remiss AKUT till öppenvården. Enlight hennes bedömning så var de Borderline och/eller ADHD. Blev även sjukskriven direkt. Detta var väl i Juni nångång.  Sjukskriven t december nu. 
Jag mår skiiiiit. Så jag vill dö typ.  Har fått medicin. Theralen v.b (ökad dos), flouxetin, och lergigan v.b. 

Jag ska gå i "psykoterapti" vet inte vad de är. Sen blir de utredning för Adhd. Tvivlar starkt på att jag har de. Menmen.

youandyou
10/4/14, 11:40 PM
#6

Om någon är intresserad att läsa vad de skrevs om mig så pma mig. (förstår knappt något själv)

Annons:
Upp till toppen
Annons: