Annons:
Etikettsymtom
Läst 901 ggr
[Memento Mori]
2014-03-18 15:27

Föränderlig personlighet

Tänkte lite från tråden "Ändra identitet", tycker ni att eran personlighet förändras beroende på vem eller vilka som ni umgås med?

  • Redigerat 2020-12-18 23:08 av Lia
Annons:
[Memento Mori]
2014-03-18 15:28
#1

Själv så har jag ju det problemet sen fastnar man med de där otrevliga tankarna på att man inte riktigt vet själv vem man är och att man inte riktigt "har en eget jag" utan man kamouflerar sig själv för att passa in. 

Har en liten svalka just nu där jag känner att "jag" är inte riktigt "hon" som jag brukar vara på internet. Svårt att förklara men det känns bara "fel", "jag är inte så". 🤔

VildaVittra
2014-03-18 19:16
#2

Vem är du då?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Memento Mori]
2014-03-19 14:02
#3

#2 Heh, just nu är det väl krångel i privatlivet som ställer till det men jag vill ju gärna säga att jag är snäll och omtänksam på internet i alla fall men just nu känner jag mig nog som raka motsatsen. 😉

Men även i vanliga fall så brukar jag ha den där känslan att man anpassar sig rätt mycket till omgivningen så att man inte ibland inte riktigt är säker på "vem jag är".

Zadeira
2014-03-24 18:17
#4

Det är svårt det där men jag tror att de flesta människor, med eller utan diagnos, mer eller mindre anpassar sig och förändrar den man visar utåt för att underlätta umgänget med andra eller för att situationen kräver det.

[Memento Mori]
2014-03-24 20:16
#5

#4 Mjo, det är nog så. Man brukar ju ha en "professionell-" och en mer "privat personlighet" och har man familj så kan man ju bete sig på ett tredje sätt med dom.  

Och det kan ju mycket möjligt vara så att det bottnar i en lite "instabil självkänsla" så det är därför jag inte alltid "känner igen mig" eller vad jag ska kalla det. 🤔

Emelie
2014-03-24 22:20
#6

Definitivt! Jag kan vara helt olika som person beroende på vem jag träffar, och jag känner mig alltid lika falsk och ful som bara inte kan "vara mig själv". Det jag glömmer bort där är ju att det ju faktiskt är JAG, jag är sådan som anpassar mig enormt efter den jag umgås med och det går ju inte att komma undan då det är sån jag är.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
Upp till toppen
Annons: