Annons:
Etikettsymtom
Läst 1218 ggr
[Memento Mori]
2014-03-15 17:58

Kontrollbehov

Är det något ni känner att ni har och i såna fall är det så jämt eller vissa situationer?

Annons:
[Memento Mori]
2014-03-15 18:03
#1

Jag har det i vissa situationer, "ska man göra någonting rätt så ska man göra det själv", så viktigare saker behöver jag oftast få ha lite kontroll över.. 😉

Dessutom så gillar jag inte överraskningar utan jag vill gärna veta som ska hända innan och då det går, "läsa på" lite först också.

TjockaBerta
2014-03-15 19:24
#2

Jag vill kontrollera allt. Sen har jag försökt att låta bli att kontrollera och då blir det omgående fel. Jag litar inte på min omgivning. 

Nu har jag släppt andras grejer och kollar bara det som rör mig.

>>>Malum domesticum<<<

VildaVittra
2014-03-15 20:21
#3

Jag har ett stort kontrollbehov i hemmet och när det gäller mina djur, men i övrigt som tex på jobbet eller om någon publicerar artiklar på mina sajter, så känner jag inget behov alls. För jag litar på att folk gör det dom ska och utan att göra något alltför konstigt. 

Jag tror väldigt mycket på delegering och att folk växer av ansvar, så jag kollade aldrig upp "mina" anställda när jag var arbetsledare.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: