Annons:
Etikettrelationer
Läst 755 ggr
[Memento Mori]
3/13/14, 6:38 AM

Vänner?

Hur ser det ut för er andra, har ni många vänner och bekanta? Hur tycker ni att det fungerar för er utifrån eran borderline?

Annons:
[Memento Mori]
3/13/14, 6:41 AM
#1

I mitt fall så har jag tyvärr väldigt få, eller snarare knappt någon utanför internet, och så snart det blir lite seriösare så blir det väldigt stormigt. 

Jag blir helt besatt av personerna och man måste få det att funka så man inte blir lämnad igen "som man alltid blir", men samtidigt så har man det där i bakhuvet att man inte kan vara för på och att "personen kommer lämna en ändå", så man försöker hitta en balans och man försöker vara "normal" men det blir för mycket så man backar, sen blir man sårad för personerna låter en.

Och allt det här tar väldigt mycket tid och energi tills det mer eller mindre tar upp hela ens värld och man klarar knappt av någonting annat.

Så jag vet inte riktigt, på ett sätt skulle jag ju vilja ha fler vänner eller åtminstone någon men samtidigt så orkar jag inte riktigt med det och man känner sig så totalt tom och värdelös när det väl tar slut.

Men samtidigt så tror jag ändå att man skulle kunna vara en bra vän om någon bara kunde "stå ut med mig".

VildaVittra
3/13/14, 2:40 PM
#2

Jag är lite annorlunda, för jag är den som säger upp bekantskapen. Men skulle gärna ha fler vänner som inte sviker, är så infernaliskt trött på folk som lovar saker och sedan skiter i det.

Hade en kompis som jag bestämde med att vi skulle träffas en viss dag, men vi skulle höras den dagen om plats och tid. När dagen kom så gick det inte att få tag på personen. Detta skedde flera gånger på raken, sedan en dag ringde denne och beklagade sig över samma beteende från en annan vän mot denne, då tröttnade jag fullständigt och vi har inte hörts av sedan dess.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

TjockaBerta
3/14/14, 11:39 AM
#3

När folk svikit mig eller burit sig elakt eller dumt åt mot mig tar jag avstånd direkt. Jag talar inte med min granne, låtsas inte ens se henne sedan hon var inne på vår tomt och klippte ner en klematis som växte vid ytterdörren. 

Där räckte det med en grej. Är det kompisar som inte håller vad de lovar eller aldrig ringer tillbaka brukar jag vänta tre gånger innan jag dumpar dem. 

Nu har jag väldigt få vänner runt mig men jag tror inte att jag skulle orka med flera heller.

>>>Malum domesticum<<<

[Memento Mori]
3/14/14, 9:08 PM
#4

Att inte lyssna är en grej som jag kan ta avstånd från, jag orkar inte upprepa mig eller måsta förklara samma saker flera gånger även om det är vid olika tillfällen.  

Är det så ointressant att lyssna på mig och komma ihåg vad jag sagt så får det vara, en av anledningarna till att jag inte pratar med pappa längre. 😉

VildaVittra
3/14/14, 9:15 PM
#5

#4 Oj, du och jag kommer inte kunna vara kompisar, jag har ett enormt dåligt närminne. 😊

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Memento Mori]
3/15/14, 7:46 PM
#6

#5 Hehe, ja jag är ju lite mer åt det "besatta"-hållet så jag håller väldigt bra koll på vad folk säger och på vilket sätt så det stör mig ju lite att andra inte "fungerar på samma sätt". Men förutom det så har jag väl också lite diskutabelt närminne. 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: