Skriver av mig

(x) Klagotråd

2014-03-03 18:53 #0 av: [Memento Mori]

Om man känner för att skriva av sig men inte vill att tråden ska komma upp i "Nya inlägg på iFokus"-listan. 

Tänk på att det kan komma upp känsliga ämnen.

Anmäl
2014-04-13 16:39 #1 av: [Memento Mori]

Ett litet mini-gnäll, hittade texten:
"Dialektisk beteendeterapi är en behandling som utvecklats för självmordsnära kvinnor med borderline-problematik (emotionellt instabil personlighetsstörning)." (källa), visst är det väl mest kvinnor som får diagnosen men det är ju knappast bara kvinnor och det där ska väl ändå vara en rätt "seriös" sida.. Cool

Anmäl
2014-04-13 21:31 #2 av: VildaVittra

#1 Fast det kan ju vara att det faktiskt finns skillnader mellan könen, män och kvinnor resonerar ju på två helt olika sätt. DBT kanske börjades ta fram just till kvinnor, för att den terapi som användes innan fungerade utmärkt på män, men inte kvinnor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-04-14 09:05 #3 av: [Memento Mori]

#2 Mja, i för sig, men vad jag sätt tidigare så står det oftast "självmords nära personer med borderline". Som det är nu så går ju ändå även män med borderline åtminstone oftast vad jag vet också på DBT. 

Fast då har ju behandlingsmetoden spridit sig och det är ju även folk med andra problem som kan använda sig av den. 

Anmäl
2014-04-14 09:10 #4 av: VildaVittra

#3 Metoden kan ju ha visat sig vara effektiv även för män, efter att man började ta fram den för kvinnor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-04-14 09:39 #5 av: [Memento Mori]

#4 Okej, okej, jag ger mig väl. Skrattar Blev lite småstörd på det igår för jag har inte hört det tidigare men det kan ju säkert vara som du säger att den faktiskt är utvecklad för kvinnor då.. Skämtar

Anmäl
2014-04-17 12:40 #6 av: Lia

Idag ska jag passa på att gnälla på min läkare igen Skrattar Jag pratade med min psykolog igår, angående bipolär sjukdom typ 2. För jag tycker inte att man ska "råka" få veta en sån diagnos. Det är ju trots allt en sjukdom! 

Så jag berättade att jag blivit överkörd av läkaren och inte ens blivit samtalad med angående det. Psykologen höll helt med mig om att läkaren har gjort fel, men att det är svårt att göra något eftersom det är han som "bestämmer". Happ. När jag berättade om att jag blivit utredd för bipolär sjukdom för ett år sen så gick min psykolog tillbaka i journalerna och hittade vad min utredare skrev om saken. Hon hade helt avfärdat diagnosen då jag endast fick 3 p på testet, och man behövde ha minst 7 p.

Men absolut, LÄKAREN bestämmer...! -.-'

Jag ska ringa min gamla utredare på tisdag. Usch. Nej visst, jag har inte redan diagnoser så det räcker! Bara KASTA dem på mig oavsett om jag uppfyller dem eller ej!

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl
2014-04-17 18:50 #7 av: VildaVittra

Varför skriver dom alltid ut så extremt korta sjukskrivningar? Tror dom att jag mirakulöst kommer att tillfriskna på en månad?

Sedan står det neuropsykisk störning på min, det är ingen diagnos som jag fått, kan han inte säga det till mig först? För jag ska ju förmodligen utredas för det och har fyllt i den första luntan med frågor, så han har väl sett något där, så det hade varit trevligt att inte behöva läsa det på sjukintyget. Så jag förstår dig julbli.

Anmäl
2014-04-20 22:23 #8 av: FotoAlle

Mitt senaste sjukintyg, som gäller till och med sista november i år, är en veritabel roman gällande mitt mående. 

Men detta för att F-kassan just nu utreder min rätt till sjukpenning...

Anmäl
2014-06-09 15:15 #9 av: Evelina!

Idag är en sjukt dålig dag. Jag har ångest upp över öronen, känslan av att skada mig själv är kalashög, jag är orolig och allt känns bara så mörkt och meningslöst :(

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.